ING Bank a lansat, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, o platformă educativă dedicată serviciilor de internet banking. Noul site este menit să explice produsele şi serviciile de internet banking, cum funcţionează şi care sunt beneficiile acestora.
Website-ul, care poate fi accesat aici, prezintă serviciile de internet banking şi avantajele pe care acestea le aduc comparativ cu produsele bancare tradiţionale.
„Dezvoltarea site-ului continuă strategia ING Bank de a oferi clienţilor flexibilitate şi confort în rezolvarea operaţiunilor bancare, oferind informaţii despre cea mai comondă modalitate de administrare a finanţelor personale – internet banking”, se arată într-un comunicat remis romanialibera.ro.
Prin intermediul secţiunii e-ducativ site-ul prezintă un dicţionar de e-banking care include definiţii pentru termenii din domeniu şi articole pe teme de internet banking.
Secţiunea e-storic prezintă un istoric care să familiarizeze publicul larg cu modul în care au evoluat în timp produsele şi serviciile de internet banking şi, în plus, invită utilizatorii să ofere sugestii sau să lanseze subiecte de discuţie prin intermediul secţiunii e-xprimă-te.
„Ştim că produsele bancare pot fi uneori o ecuaţie de neînţeles, a cărei complexitate dă bătăi de cap clienţilor. Este motivul pentru care ING Bank s-a concentrat mereu pe lansarea de produse inovatoare, uşor de înţeles şi de folosit, care să ofere cât mai multă flexibilitate. Dacă recent am lansat versiunea Home’Bank pentru telefoane inteligente şi facilitatea Fast Pay pentru cei deja familiarizaţi cu noile tehnologii, acum lansăm o platforma educativă care detaliază într-un limbaj prietenos produsele, serviciile şi termonologia de internet banking. Site-ul www.ebank-ing.ro se adresează celor care doresc să-şi simplifice viaţa şi să economisească timpul dedicat administrării finanţelor personale”, a declarat Maria-Cristina Matei, Director ING Retail Banking.
ING este prima instituţie bancară care a introdus în România, în 1995, servicii de plăţi electronice pentru companii – ING Multicash şi, ulterior, în 2006 a introdus cel mai complet serviciu de plăţi electronice pentru persoane fizice – ING Home’Bank, prin care clienţii puteau să efectueze operaţiuni bancare fără numerar, 24 de ore din 24, 7 zile din 7, doar cu ajutorul unui calculator conectat la internet.
În timp, ING a dezvoltat în mod susţinut serviciile de internet banking, lansând noi produse şi facilităţi, de la cele mai simple precum plăţi în lei şi valută, plăţi planificate (la termen sau recurente) sau schimb valutar, până la operaţiuni mai complexe precum deschidere de conturi sau de carduri, administrarea portofoliului de credite, plăţi cu telefoane inteligente, Home Pay etc.
„Iniţiativa lansării unui site educativ dedicat internet banking reprezintă un pas firesc în continuarea dezvoltării şi creşterii gradului de utilizare a acestui mediu”, se arată în comunicat.
Conform studiilor de piaţă, românii utilizează din ce în ce mai mult internetul, dar nu au încă suficiente informaţii pentru a face şi operaţiuni bancare pe internet în aceeaşi măsură. Conform unor rapoarte Eurostat şi Gfk, 47% dintre români utilizează activ internetul pentru a face diferite operaţiuni şi 58% din populaţia bancarizată utilizează internetul. În acelaşi timp, potrivit ultimului studiu al Asociaţiei Române a Băncilor, la finalul anului trecut, 83% dintre respondenţi nu cunoşteau serviciile de internet banking, iar 90% dintre aceştia nu ştiau ce presupune mobile banking. Cele două se numără printre cel mai puţin cunoscute produse bancare în rândul românilor, în ciuda tendinţei de creştere a ratei de utilizare a noilor tehnologii şi a internetului.