Transportul public barladean a ajuns intr-o situatie hilara. In urma cu doua saptamani, Primaria Barlad a organizat licitatie pentru concesionarea serviciului de transport public local in Barlad. Castigatoare a iesit Asociatia Trans 2004, reprezentata de SC Unistil SRL Barlad. Problemele aveau sa apara abia dupa asta, provocate Ð culmea! Ð chiar de multe dintre firmele componente ale asocialtiei care a castigat licitatia. Dupa ce firma Unistil a intocmit grafice orare de transport, pe fiecare masina corespunzatoare, a comandat bilete de calatori speciale si a angjat dispeceri la capetele de linie, le-a invitat si pe firmele asociate sa semneze contractele de colaborare. A fost momentul in care Vasile Puscasu, patronul SC Unistil SRL, avea sa constate cu stupoare ca, din cele 14 firme asociate, doar trei au consimtit sa semneze aceste contracte. Restul de 11 firme s-au pus pe facut transport public ilegal, dupa bunul plac, pe trasee stabilite cu de la sine putere, dupa principiul: „Asa vor muschii mei!”. Cum era de asteptat, situatia creata nu putea fi tolerata. In cursul zilei de ieri, Constantin Constantinescu, primarul municipiului Barlad, a solicitat institutiilor statului Ð Politie, Garda Financiara, Autoritatea Rutiera Romana – sa ia atitudine in aceasta situatie si sa stabileasca prejudiciile create in transportul local, precum si evaziunea fiscala determinata de neeliberarea biletelor de calatorie. De asemenea, o echipa formata din reprezentanti ai primariei si ai Politiei Comunitare, condusa de Gabriela Popovici, de la serviciul de gospodarie comunala, a efectuat un control pe strazile Barladului, intocmind procese verbale de amenda impotriva a cinci firme care-si trimisesera microbuzele „la produs”, pe trasee nepermise: Serpentina, Toplid, Rodveni, Banyolas si Eurosol. Toate acestea au fost amendate cu cate cinci miloane de lei, iar Primaria Barlad este decisa sa continue curatenia, pana cand transportul public barladean va intra in legalitate.