Dupa patru ani de incercari, trustul Mittal Steel Holdings a reusit sa aiba propriul port pe Dunarea maritima, preluand portul mineralier SC Romportmet SA Galati. In 2001, cand a preluat Sidex, Mittal Steel l-a preluat cu o flota de barje si remorchere pentru transportul minereului si laminatelor, dar si cu o serie de asocieri, dintre care cele mai importante din punct de vedere tehnologic sunt cele de la terminalul mineralier Comvex de la Constanta si exploatarea de calcar de la Mahmudia. Imediat dupa preluarea combinatului de la Galati, administratia Mittal Steel a incercat sistematic sa preia unul dintre cele trei porturi galatene, Portul Docuri si Portul Bazinul, aflate in proprietatea firmei Metaltrade, a omului de afaceri bucurestean Corneliu Gavaneanu, sau Portul mineralier Romportmet, controlat de fondul de investitii Broadhurst. Cele trei porturi din Galati sunt atractive atat prin faptul ca sunt amplasate pe Dunarea maritima, unde pot naviga nave de pana la 40.000 tdw, dar si pentru ca au ceea ce ar putea fi considerata o importanta facilitate pentru opera-tiunile de import-export pe calea ferata in Rusia, Ucraina si fostele state sovietice, avand in infrastructura portuara cale ferata cu ecartament lat, propriu acestor state. Daca negocierile cu Metaltrade, lansate in 2002, au esuat pentru ca nu s-a ajuns cu Gavaneanu la o intelegere asupra pretului, Mittal Steel Holdings a reusit in septembrie 2005 preluarea de la Broadhurst a pachetului majoritar de actiuni la Romportmet, pentru care a platit 47 milioane de dolari. Adica 67% din pretul la care a fost cumparat Sidex. Dupa preluarea pachetului majoritar, Mittal Steel a lansat o oferta publica de preluare a actiunilor detinute de „cuponari”, reusind ca pana zilele trecute sa adune de pe piata 1,1 milioane de actiuni (4,5%), pentru care a platit 7,5 milioane lei grei. In prezent, Mittal Steel Holdings detine direct 21,05 milioane de actiuni ale Romportmet, care reprezinta 82,9 din actiunile portului. La acestea se adauga insa un alt pachet de actiuni, de 11,5%, ce este detinut la Romportmet de SC Sidex Trading SRL, casa de comert exterior a Sidexului, care a intrat in posesia trustului Mittal Steel odata cu cumpararea combinatului. Asa ca de fapt Mittal Steel detine 94,4% din actiunile Portului Romportmet. Mittal Steel Holdings a preluat de ieri si administrarea portului, prin numirea in functia de director a lui Silviu Florea, care a fost pana acum director adjunct la Uzina de Exploatare si Transport Uzinal de la combinatul Mittal Steel Galati.