Mitsubishi ASX este un exemplu fericit de preluare a designului frontal de pe berlină şi de adaptare la necesităţile unui mic SUV.
Cei de la Mitsubishi au făcut o alegere îndrăzneaţă când au hotărât ca maşina lor dedicată familiilor să arate extrem de agresiv. ASX pare mare datorită înălţimii de 1,61 metri, dar de fapt nu cere mai mult loc în parcare decât un hatchback obişnuit: are doar 4,29 metri lungime şi 1,77 metri lăţime. E ca un bonsai auto, un pui de Outlander redus în toate dimensiunile, dar care arată la fel de bine.
Mai înalt, mai spaţios, mai modular
ASX îi permite şoferului să domine şoseaua, pentru că se va afla deasupra celor care circulă în hatchback-uri şi berline. Te simţi ca într-un SUV, iar asta e un avantaj greu de trecut cu vederea, mai ales că şi maşina reacţionează ca atare: suspensiile se achită fără zgomot de sarcina amortizării gropilor româneşti, iar garda la sol de 195 mm îţi permite să abordezi şi drumurile de ţară spre un picnic. Nu e pregătită însă pentru offroad, aşa că nu exageraţi.
Interiorul este în mod clar mai spaţios decât al unui break, în primul rând datorită spaţiului pentru cap, dar şi modularităţii: portbagajul de 416 litri se poate extinde foarte mult prin rabatarea banchetei spate, rezultând o platformă de încărcare perfect plană. Ai spaţii de stocare peste tot în maşină, ASX fiind gândit cu familiştii în minte, iar rezultatul e o maşină foarte practică. Nu la fel de bune sunt materialele folosite pentru planşa de bord şi panourile de uşi, iar textilele de pe nivelul Invite, deşi par durabile, sunt de o sobrietate excesivă. Sistemul audio e decent, însă, din păcate, fenomenalul Rockford Fosgate de pe Lancer este disponibil doar pe versiunea Instyle, mult mai scumpă.
Agil în oraş, moderat pe şosea
Deşi propulsorul pe benzină de 1,6 litri şi 115 CP nu se compară ca dinamică cu dieselul de 1,8 litri 150 CP, se descurcă onorabil în majoritatea situaţiilor, cu plecări de pe loc liniştite dar cu destule rezerve de putere în depăşiri. E un motor lin, silenţios, care suportă fără să crâcnească sistemul Stop&Go şi care prinde viaţă o dată ce urci dramatic în ture. Mi-a plăcut foarte mult modul în care se comportă direcţia, de multe ori ai senzaţia că eşti la volanul unui bisturiu, atât de exact este ASX în mişcări.
Nu mi-a plăcut absenţa celei de-a şasea trepte de viteză, care ar fi diminuat atât zgomotul la viteze mari, cât şi consumul de carburant. Vizibilitatea frontală este excelentă, dar caroseria de SUV cere acomodări din partea şoferului, parcările în spaţiile înguste fiind dificile din cauza lipsei de vizibilitate laterală. Noroc cu senzorii de parcare oferiţi în standard. La un preţ de 19.267 euro cu TVA inclusă pentru modelul testat, ai la dispoziţie un pachet tehnologic complet, un consum mediu real de 7,2% şi o maşină care poate mult mai mult decât pare că duce motoraşul de 1,6 litri, altminteri decent.
Recomandarea e să optaţi pentru modelul 1,8 2WD de 150 CP în echiparea Intense, care la 23.200 euro e greu de trecut cu vederea de cei care caută o maşină spaţioasă, cu o dinamică bună şi care îmbină avantajele unui break familial cu garda de sol a unui SUV şi designul unui avion de luptă.
DATE TEHNICE
MITSUBISHI ASX 1.6 AS&G
Cilindree: 1.590 cmc
Putere maximă: 115 CP/6.000 rpm
Cuplul maxim: 152 Nm/4.000 rpm
Cutie viteze: manuală, 5+1.
Lungime, lăţime, înălţime: 4.295/1.770/1.615 mm
Volum portbagaj: 416 litri
Volum rezervor: 63 litri
Ampatament: 2.670 mm
Viteza maximă: 183 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h: 11,4 sec
Consum urban/extraurban/mixt: 7,5, 4,9, 5,9 l/100km
Emisii: 135 g/km (max) EURO V
Preţ model testat: 19.267 euro
La un preţ de 19.267 de Euro cu TVA inclus pentru modelul testat, ai la dispoziţie un pachet tehnologic complet, un consum mediu real de 7.2%.
Grilă extrem de agresivă, aspect sportiv
Garda la sol permite ieşirea pe macadam
ASX e incredibil de frumos şi din spate
Interior tipic japonez, simplu dar întunecat
Portbagaj suficient pentru o familie