Pe lângă faptul că a readus în actualitate spiritul tradiţionalei băcănii de la colţul străzii , reţeaua mic.ro, a celui mai bogat român, Dinu Patriciu a mai reuşit ceva. A renăscut spiritul tradiţionalului bişniţar de la colţul străzii. Acesta din urmă, asemeni reţelei mic.ro din ziua de astăzi practica unul, două, nouă sau mai multe preţuri pentru acelaşi produs, în funcţie de “inteligenţa speculativă “ a clientului şi de propriile interese financiare. La mic.ro, de exemplu, berea la sticlă vine cu două preţuri şi anume unul afişat în vitrină şi unul care este plătit efectiv.
Aceasta pentru că preţul din vitrină nu include şi costul recipientului de sticlă. Dar aşa se întâmplă peste tot, veţi spune. Da, doar că la mic.ro “ sticlele de sticlă” nu sunt primite înapoi, motiv pentru care clientul nu îşi poate recupera banii plătiţi pe recipient şi nici măcar nu poate folosi recipientul drept garanţie pentru o altă bere. Binenţeles că, dacă respectivul client nu întreabă ce se întâmplă cu garanţia plătită nimeni nu îi explică nimic.
Şi astfel reuşeşte mic.ro să vândă o bere de 2 lei, cu 3,5 lei. Până şi cel mai abil bişniţar din perioada de glorie a începuturilor de capitalism sălbatic şi-ar fi scos umil pălăria în faţa unei asemenea strategii.