» O gaura adanca de peste 10 metri se casca, de mai bine de 18 ani, sub ferestrele bucurestenilor domiciliati in blocurile din apropierea Podului Constanta.
» Lucrarile la Statia de metrou Piata Chibrit sunt aproape abandonate.
» In loc sa finalizeze investitia inceputa cu aproape 20 de ani in urma, Metrorex este dispusa sa aloce 14 milioane de euro pe consultanta la linia Drumul Taberei-Universitate.
Daca inainte de revolutie era nevoie de cel mult un an de zile pentru realizarea unui intreg tronson de metrou, in cazul liniei Piata Chibrit-Laromet lucrurile bat pasul pe loc de mai bine de 18 ani. In mod inexplicabil, compania Metrorex nu a fost in stare, in aceasta perioada, sa inchida santierul statiei de metrou de la Piata Chibrit, care a transformat viata locuitorilor din vecinatate intr-un adevarat cosmar. "Eram elev in clasa a X-a atunci cand au inceput lucrarile la aceasta statie nenorocita.
Acum am 34 de ani, m-am casatorit, am un copil, si investitia tot nu s-a incheiat. Este groaznic sa traiesti in aceste conditii, cu tot praful si mizeria care iti intra zilnic in casa. Nimeni nu se gandeste ca avem copii mici, care inspira moment de moment particulele de praf provenite de la santier. Daca nu sunt in stare sa termine lucrarea, atunci cel mai bine ar fi sa o inchida o data, ca sa nu mai sufere atata lume", ne-a spus, plin de naduf, Marius. N, care locuieste chiar in blocul de langa santier.
Soferii, chinuiti zilnic de traficul infernal
Nu numai locatarii din zona sunt exasperati de "vesnicul santier", ci si soferii care trec zilnic pe sub Podul Constanta. Din cauza lucrarilor care nu se mai termina, o mare parte dintr-o banda de circulatie este complet blocata de panourile de protectie, obligand masinile sa se scurga spre pod ca prin gatul unei palnii. "Mai ales dimineata si seara in aceasta zona se creeaza cozi interminabile. De multe ori, ajungi sa pierzi zeci de minute numai ca sa treci de Podul Constanta, fie ca vii dinspre Bucurestii Noi, fie dinspre Calea Grivitei. Noua cine ne plateste timpul pierdut si benzina consumata inutil pentru ca mergem doar cu viteza I si a II-a", se intreaba, indignat, Adrian E, sofer pe o duba care transporta materiale de constructii spre un santier de langa Laromet. Parerea acestuia este impartasita de soferii troleibuzelor care fac legatura intre Gara de Nord si cartierele Bucurestenii Noi sau Pajura.
» Proiecte fanteziste
Desi nu este in stare sa termine nici macar o statie de metrou in 18 ani, Metrorex a anuntat ieri ca va plati peste 14 milioane de euro firmei care se va ocupa de consultanta pentru Magistrala 5, respectiv tronsonul Drumul Taberei-Universitate. Stabilirea consultantului se va face printr-o licitatie ce va fi organizata la sfarsitul lunii octombrie. Potrivit proiectului, linia de metrou care va uni cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei va avea o lungime de 9 km si 14 statii.