Mecanica Vaslui – intreprindere-etalon a industriei vasluiene in urma cu doua-trei decenii – are mari sanse sa supravietuiasca. Dupa declararea falimentului, in luna mai, Administratia Finantelor Publice Vaslui, principalul creditor al Mecanica, a organizat sase licitatii publice, incercand sa vanda astfel activele defunctei societati vasluiene, toate sortite esecului. Abia la a saptea licitatie s-au clarificat lucrurile, cumparatorul fiind SC FUG (Fabrica de Utilaj Greu – n.r.) Negresti, patronata de Constantin Comanescu. Interesant este ca principalii contracandidati la cumpararea activelor au fost chiar fostii salariati ai Mecanica, constituiti in SC Mecanoprod SA. Amatori au fost insa mai multi, finantistii vasluieni refuzand categoric oferta unei societati vasluiene care intentiona sa cumpere fabrica pentru a vinde utilajele la fier vechi. Astfel a avut castig de cauza Comanescu, care a promis continuarea activitatii si angajarea fostilor salariati, cu conditia ca acestia „sa munceasca si sa fie seriosi”. Cel care l-a convins pe Constantin Comanescu sa se implice in preluarea activelor fostei Mecanica pare a fi chiar Corneliu Bichinet, presedintele CJ Vaslui. La declararea falimentului de catre finantele publice vasluiene, ca o consecinta a datoriilor uriase acumulate, in valoare de peste 233 de miliarde de lei vechi, Mecanica Vaslui a fost scoasa la licitatie la pretul de 148 de miliarde de lei vechi. Faptul ca la precedentele licitatii la poarta Mecanica nu s-a prezentat nici un „petitor” l-a determinat pe lichidatorul judiciar sa scada pretul pana la 33 de miliarde de lei, suma platibila in zece rate lunare. La fabrica vor fi reangajati in prima faza 250 de oameni, iar activitatea este posibil sa fie reluata chiar in doua-trei luni.