Actuala generaţie de Mazda3, lansată în 2008, a primit un facelift menit să o împrospăteze şi să o facă mai atractivă pentru clienţii europeni.
Modificările optice se rezumă la un spoiler nou în partea din faţă, cu o grilă supradimensionată şi forme aerodinamice, precum şi la redesenarea spoilerului spate. Au fost înnoite şi jantele, iar cumpărătorii pot opta acum pentru modele noi pe 16 sau 17 inch cu performanţe mai bune în privirea răcirii frânelor şi a stabilităţii.
Scaune din piele
Interiorul primeşte materiale noi, însă modificările de design nu sunt de substanţă, cea mai importantă fiind schimbarea ecranului computerului de bord; în schimb, apar acum scaune îmbrăcate în piele şi reglabile electric, cu 3 funcţii de memorie, un sistem de intrare fără cheie în maşină, un sistem Bose surround-sound , soluţii avansate de conectivitate precum şi un sistem de navigaţie nou, realizat împreună cu Tom Tom.
Cele mai importante modificări ţin de aerodinamica maşinii, coeficientul aerodinamic fiind redus la 0.27 pentru sedan şi la 0.29 pentru hatchback, prin modificarea spoilerului frontal şi a reproiectării planşeului maşinii, care acum lasă aerul să treacă mai uşor pe dedesubt. Datorită acestor schimbări şi a optimizării motoarelor, consumul a scăzut în general cu circa 3.4-3.5% în funcţie de propulsor. Motorul turbodiesel 2.2 MZR-CD de 185 CP/400 Nm consumă acum 5.4% în medie, iar cel de 150CP/360Nm, doar 5.2%. Motorizările pe benzină au scăderi neglijabile ale emisiilor poluante, în schimb apare un nou propulsor MZR 1.6 cuplat cu o transmisie automat Activematic în 4 viteze, care consumă 7.4 litri/100km. Din primăvara lui 2012 şi în România.