In lipsa unor clauze speciale de asigurare si in conditiile in care zona respectiva este teatru de razboi, din ce in ce mai multi insotitori de zbor de pe aeronavele companiei aviatice nationale TAROM refuza cursele cu destinatia Tel Aviv.
Cu toate ca in contractul colectiv de munca este stipulat contrariul, liderii Sindicatului Personalului Navigant sustin ca administratia a recurs la masuri disciplinare si intimidari la adresa celor care refuza sa se imbarce spre capitala Israelului. Printre protestatari se afla si Dan Batanoiu, fiul comandantului aeronavei Airbus prabusite la Balotesti in 1994. Potrivit afirmatiilor sindicalistilor, acesta a fost convocat ieri sa zboare la Tel Aviv, cu toate ca avea zi libera.
„Cei care au refuzat fie au fost trecuti la sol, fie au fost reprogramati pe aceeasi cursa in fiecare zi”, a declarat liderul sindical Iuliana Sincofschi. „Nici un personal aeronavigant nu va putea fi fortat de companie sa opereze intr-o zona care nu este acoperita de polita de asigurare pentru risc de razboi”, se stipuleaza in contractul colectiv de munca. Or, compania de asigurare Asiban a precizat clar intr-o adresa datata 28 iulie 2006: „Nu sunt acoperite evenimentele produse in zonele Liban-Israel-Siria, exceptie facand decesul persoanei asigurate, pentru care Asiban SA va plati o indemnizatie fixa de 2.000 USD, fara acordarea asistentei medicale si fara organizarea repatrierii corpului neinsufletit”. Aceasta in conditiile in care alte companii aeriene au incheiat polite speciale de asigurare pentru angajatii care se deplaseaza in zonele de conflict, cum ar fi Israelul. „Cerem suspendarea curselor spre Tel Aviv pana la revizuirea contractului de asigurare”, a precizat Sincofschi.