Asocierea ce include Grup Feroviar Român (GFR) a cerut doar cu un milion de lei mai puţin decât firma de stat CFR Marfă la licitaţia organizată de Complexul Energetic Oltenia pentru transportul cărbunelui. Asocierea a cerut cu doar 0,3% mai puţin bani decât firma de stat. CFR Marfă a cerut 256 milioane de lei, iar o asociere din care face parte Grup Feroviar Român (GFR) a solicitat suma de 255 milioane de lei la o licitaţie pentru transportul cărbunelui.
“Diferenţa de preţ este minimă: 255 şi 256 milioane”, au declarat pentru Mediafax surse din Complexul Energetic Oltenia, fără să ofere detalii. Asocierea ce include GFR a avut deci o ofertă cu doar 0,3% mai mică decât cea a companiei de stat. Reprezentanții GFR au afirmat că societatea deținută de Gruia Stoica a participat la licitație în cadrul unei asocieri și a oferit prețul cel mai scăzut.
”În ceea ce privește prețul, GFR nu poate comunica acest aspect întrucât reprezintă secret comercial, însă poate afirma că în urma deschiderii ofertelor financiare, prețul oferit de asocierea în care a participat GFR a fost cel mai scăzut”, potrivit GFR.
Anunțul privind câștigătorul licitației nu va fi făcut mai devreme de două săptămâni.
Licitaţia a fost programată iniţial pentru luna ianuarie, când CE Oltenia a transmis invitaţii de participare către CFR Marfă, GFR şi alte trei societăţi. Licitația a fost însă amânată după ce Gruia Stoica a fost reţinut de DNA, fiind urmărit penal pentru cumpărare de influență. Stoica i-ar fi promis avocatului Doru Boştină suma de 3 milioane de euro pentru a afla preţul cerut de CFR Marfă la licitaţia pentru transportul cărbunelui.