Modernizarea şi extinderea Gării din Arad a fost finalizată, iar ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a făcut o vizită, joi, pentru a inspecta ultimele lucrări realizate pe coridorul de cale ferată aflat în reabilitare până la frontiera cu Ungaria, scrie HotNews.
„Trenurile vor circula fără să mai fie nevoie să oprească să schimbe locomotivele, fără să mai schimbe personalul, iar asta tocmai grație acestui sistem ERTMS Nivel 2 pe care l-am implementat, deocamdată doar în acest proiect. Gara Arad este un proiect pilot pe care mi-aș dori să-l extindem în perioadă următoare”, a declarat Dan Costescu.
Lucrările de modernizare și extindere a gării din Arad au costat 315 milioane de lei.
Deschideţi galeria foto de mai sus pentru a vedea imagini cu gara Arad.
„Gara Arad este cea mai importantă stație de pe această secțiune și deservește Municipiul Arad (populație de peste 200.000 locuitori). Stația de cale ferată Arad este un nod de cale ferată important asigurând legături feroviare cu nord-vestul României spre Oradea, Satu Mare, Baia Mare, cu sud-vestul țării spre Timișoara, Turnu Severin și Serbia și cu linii feroviare cu trafic local spre Nadlac, Brad, Santana”, a spus Costescu.
De asemenea, el a precizat că, din punct de vedere al complexității-număr de linii, număr de schimbătoare de cale, ramificații, instalații de semnalizare -stația Arad este printre cele mai mari din Estul Europei, având în exploatare o lungime desfășurată de aproximativ 35 km linie de cale ferată și 146 de schmbatoare de cale.
„A fost reabilitate peronul existent din față clădirii de călători cu o înălțime de NSS+0,38 m pentru a păstra structură și fațadă istorică. S-au realizat trei noi peroane intermediare din care primele două cu o lungime de 400 m, lățime de 7,70 m și o înălțime de NNS+0,55 m și al treilea peron intermediar cu o lungime de 340 m, o lățime de 7,70 m și o înălțime de NSS+0,55m. În stația Arad accesul la peroane se face în prezent pe o pasarelă pietonală nouă care se desprinde din holul central al clădirii de călători. Pasarelă a fost dotată cu toate facilitățile pentru călători și pentru persoanele cu mobilitate redusă (lifturi, scări rulante, marcaje speciale, etc)”, informează Ministerul.
Potrivit reprezentanților MT, „accesul călătorilor la peroanele liniei ÎI-VII se face pe o pasarelă care este prevăzută cu facilități pentru călători (scări rulante, lifturi etc.)”.
Lucrările la linia de Cale ferată până la frontieră au ajuns la începutul lunii decembrie la un stadiu de circa 92%, conform informațiilor publicate de CFR.
Potrivit Ministerului Transporturilor, lucrările trebuiau terminate încă din 2014, dar din diverse motive lucrările au întârziat. „În urma problemelor apărute în derularea execuției lucrărilor Antreprenorul a solicitat prelungiri ale duratei de execuție, contractul de execuție fiind estimat a se finaliza în luna ianuarie 2016. Probleme care au generat aceste prelungiri au fost determinate de dispute CFR-Antreprenor asupra fundațiilor stâlpilor liniei de contact, detalii de execuție ale Pasarelei din Arad, modificări legislative în domeniul semnalizării trecerilor la nivel, cerințele CFR-ului privind instalația de semnalizare care au fost modificate succesiv că urmare a implementării Proiectului Pilot ERTMS nivel 2 București-Brazi (recepționat în octombrie 2015)”, a detaliat Ministerul Transporturilor.
Valoare contractului pentru reabilitarea CF Tronsonul 1: Frontieră-Curtici-Arad-Km 614 pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h este de peste un miliard de lei fără TVA.
Constructorul este asocierea: „ALSTOM Transport S.A., Swietelsky Baugesellsachaft m.b. H, Astaldi S.p.A, Euro Construct Trading ᅫ98 SRL si Dafora S.A.”