Metroul din New York este unul dintre cele mai vechi sisteme de transport public din lume. Prima reţea din Manhattan a numărat 28 de staţii. În prezent, metroul newyorkez numără 468 de staţii în funcţiune (423 de staţii dacă staţiile conectate sunt numărate ca staţii singulare); 369 de kilometri de linii, traduse în 1056 de kilometri de cale ferată sau 1355 de kilometri incluzând şi liniile auxiliare. Este unul din cele 4 sisteme de transport rapid din Statele Unite – „PATH” din Hudson, „L” din Chicago şi „PATCO” New Jersey – care oferă servicii 24 de ore zilnic, 365 de zile pe an. Metroul din New York City transportă 1,64 de miliarde de călători pe an. Media de călători într-o zi lucrătoare de anul trecut a fost 5,3 milioane de pasageri, potrivit Daily Mail.
Prima magistrală a fost operaţională în 27 octombrie 1904. Pe vremea când s-a deschis prima magistrală subterană, liniile erau deţinute de două companii private, Brooklyn Rapid Transit Company (BRT), mai târziu numită Brooklyn-Manhattan Transit Corporation (BMT), şi Interborough Rapid Transit Company (IRT).Toate liniile construite de IRT şi majoritatea liniilor construite sau modernizate de BRT după 1913 erau finantate de municipalitate şi închiriate celor două companii. Prima linie aflată în proprietatea municipalităţii şi operată de aceasta a fost Independent Subway System (IND) inaugurată în 1932; acest sistem intenţiona să intre în competiţie cu sistemele private şi să permită ca unele linii aeriene să fie închise, dar a fost păstrată în centrul oraşului datorită capitalului mic de pornire dat de municipalitate, conform Wikipedia.org.
Astăzi, metroul are 21 de rute interconectate, unele aflandu-se la 55 metri sub Strada 191 din Manhattan.
Potrivit Autoritatii Metropolitane de Transport, reteaua din New York formează cel de-al şaptelea cel mai aglomerat metrou din lume, după cele din Tokio, Moscova, Beijing, Shanghai, Guangzhou şi Seul.
Fotografiile alb negru din colecţia Arhivelor Municipale din New York prezinta cum a fost construit metroul din New york in perioada 1901-1931.