7.6 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialFiat Freemont. Ameritalianul

Fiat Freemont. Ameritalianul

Vom vedea din ce în ce mai multe maşini americane pe străzile din România în lunile care urmează, iar prima dintre ele este destinată familiilor cu copii care vor cât mai mult spaţiu pentru pasageri şi bagaje. Mirarea va fi mare însă atunci când, atraşi de formele colţuroase ale acestui crossover între un MPV şi un SUV, se va observa şi logo-ul de pe maşină: Fiat! Ce avem aşadar în faţa ochilor – un Dodge Journey, aşa cum e cunoscut Freemont în America, sau o maşină italiană?

Italian sau american?

E dificil de stabilit un caracter concret al acestei maşini pe coordonatele simpliste ale apartenenţei americane sau italiene, şi asta pentru că, dacă designul maşinii preluate de la Dodge a rămas practic la fel, motorul de sub capotă poate fi ori un propulsor italian Multijet de 2.0 litri şi 170 CP, ori un propulsor american V6 de 3.6 litri şi 280 de CP. Am testat prima versiune, mai potrivită publicului familist care e ţintit de această maşină.

Cuplat cu o transmisie automată în şase trepte şi cu un tren de rulare AWD cu repartizare automată a cuplului între cele două punţi (de la 100% pe puntea faţă, până la maxim 50-50%), propulsorul de 170 CP este molcom în mişcări, în special din cauza cutiei şi a greutăţii de 2 tone care îl cam sufocă, fără însă a deveni antipatic de lent. Cele 11.1 secunde pentru un 0-100km/h sunt suficiente pentru familişti, iar trenul de rulare păstrează maşina pe traiectorie chiar şi atunci când intri mai tare în viraje, fără a se înclina supărător sau a derapa.

Suspensiile sunt şi ele europene, astfel încât amortizează fără zgomot denivelările mici şi mari, oferind în acelaşi timp confort pasagerilor dar şi destule informaţii despre suprafaţa de rulare celui de la volan. Nici drumurile forestiere nu îi pun probleme lui Freemont, căci tracţiunea integrală şi o gardă la sol mai înaltă asigură un comportament plăcut şi confortabil, şi doar capacitatea mai slabă de trecere îl va penaliza. Este un bun compromis care îl face remarcat pe Freemont, alături de vizibilitatea bună şi siguranţa de cinci stele la Euro NCAP.

Interior luxuriant

Fiind vorba de un Fiat, cea mai mare surpriză apare la interior, acolo unde, cel puţin în echiparea de top, avem numai materiale moi şi plăcute la atingere, precum şi un foarte bun sistem multimedia cu ecran color tactil şi navigaţie, capabil să redea excelent muzica preferată, inclusiv de pe un telefon inteligent sau un MP3 Player. O notă interesantă o dau şi aeratoarele sistemului de climatizare automată, situate în plafon, precum şi tapiţeria de piele de calitate superioară.

Mai sunt mici detalii care scapă celor de la Fiat – scaunul pasagerului nu este reglabil pe înălţime, iar sub scaunele din faţă se văd fire – însă în rest e greu de reproşat ceva acestui interior complet îmbunătăţit faţă de versiunea americană.

Marele atu al lui Freemont este însă modularitatea – avem şapte locuri, dintre care cinci cu suficient spaţiu pentru adulţi iar ultimele două potrivite pentru copii. Cu două dintre locuri rabatate, portbagajul are 540 de litri, iar cu şase dintre locuri rabatate avem o platformă plană de încărcare şi o capacitate maximă de 1461 litri. Abundă şi spaţiile de stocare, atât în uşi cât şi sub scaune, ceea ce face din Freemont o maşină bine adaptată nevoilor unei familii.

Consumul în timpul testului, care a inclus un traseu off road, a fost de 10.6 l/100km , dar într-o utilizare zilnică veţi fi mai aproape de cei 7.3l/100km anunţaţi de producător. 27.250 de euro costă în România versiunea 4×2 de intrare în gamă, deja bine dotată, dar preţul unui Freemont AWD va sări de 32.000 de euro în echipare full. Per total, un MPV cu abilităţi solide pe drumurile accidentate şi un interior luxos şi modulabil la extrem, Freemont e mai degrabă o maşină pur europeană bună la toate, pe care familiştii ar face bine să o ia în calcul.

DATE TEHNICE FREEMONT 2.0 170CP AWD
Cilindree 1956 cmc
Putere maximă 170CP/4000 rpm
Cuplu maxim 350 Nm/ 1750 – 2500 rpm
ECO: Euro 5, CO2 194 g/km
Consum urban, extraurban, mixt 6.4, 3.9, 4.8 l/100km
Rezervor 72 l
Viteza maximă 210 km/h
0-100 km/h 9.8 sec
Anvelope 215/55 R 17, jante aliaj
Masa proprie 2004 kg
Ampatament 2890 mm
Lăţime 1878 mm
Lungime 4888 mm
Înălţime 1745 mm
Volum portbagaj 145/540/758/1461 litri
Preţ Fremont: de la 27.250 euro cu TVA inclusă

 

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Alegerile prezidențiale din România, în presa internațională: Șoc după avansul candidatului de extremă dreapta

Rezultatele parțiale ale alegerilor prezidențiale din România au atras atenția presei internaționale, care subliniază ascensiunea surprinzătoare a lui Călin Georgescu, un candidat independent asociat...

Călin Georgescu: Noul Hate pentru clasa politică sau meteoritul electoral care a lovit România?

Călin Georgescu nu este doar o surpriză a alegerilor, ci și o anomalie electorală care zguduie percepțiile tradiționale despre ce vrea să fie un...

Alegerile prezidențiale din România, în presa internațională: Șoc după avansul candidatului de extremă dreapta

Rezultatele parțiale ale alegerilor prezidențiale din România au atras atenția presei internaționale, care subliniază ascensiunea surprinzătoare a lui Călin Georgescu, un candidat independent asociat...
Ultima oră
Pe aceeași temă