Ministrului Transporturilor îşi aşteaptă verdictul cu aroganţa celui care crede că nu va fi pedepsit niciodată pentru matrapazlâcurile făcute. Cearcănele şi pungile de sub ochi nu îi schimbă cu nimic imaginea de prădător lacom, care stă de veghe, chiar şi atunci când are burta plină.
Relu Fenechiu a spus că nu demisioneză din funcţia de ministru al Transporturilor, ca şi cum ar şti dinainte ce urmează să hotărască instanţa, care are pe masă dosarul de corupţie “Transformatorul”. Fenechiu este acuzat că prin firmele lui ar fi cumparat transformatore vechi din anii 1970 pe care apoi le-a vândut companiei Electrica Moldova, ca şi cum ar fi fost noi. Prejudiciul estimat de anchetatori se ridică la apropae 2 milioane de euro, fiindcă marea majoritate a acestor transformatoare au rămas în depozitele companiei de stat fără să fie folosite vreodată. Tranzacţiile s-au făcut prin încălcarea legii, iar foştii directori ai Electrica Moldova sunt la rândul lor trimişi în judecată. Relu Fenechiu şi-a dezvoltat abilităţile de manager făcând afaceri cu statul încă de la începutul anilor 1990 şi nici acum nu-l opreşte nimeni să-şi completeze conturile propriilor firme folosind aceleaşi căi bătătorite, mai cu seamă că, din fotoliul de ministru poate deschide uşile cu mai multă autoritate. Mizează pe verigile parvenirii, pe ideea că justiţia este slăbită de ultimele mutări ale actualei guvernări, pe faptul că lucrurile au început să se relaxeze, şi iată, companiile de stat şi regiile autonome nu mai sunt obligate prin lege să se conformeze regulilor europene privind achiziţiile publice. Toate acestea îl încurajează pe Relu Fenechiu să privescă viitorul cu optimism şi să ignore deciziile dure date în ultima vreme de Înalta Curte.
Ministrul Transporturilor nu ştie încă dacă numirea lui în această funcţie se datorează prietenilor sau duşmanilor săi, dar este încrezător în propria sa putere, care se sprijină pe bani şi relaţii. Relu Fenechiu recunoaşte că el şi premierul Victor Ponta “nu au fost niciodată foarte buni prieteni”, că nu s-au înţeles “foarte bine” şi ia de bune declaraţiile de susţinere făcute recent de şeful guvernului, care l-a lăudat pentru controversata privatizare a CFR Marfă, dar care abia aşteaptă să-i facă pe liberali să deconteze minusurile guvernării comune. Pentru Relu Fenechiu a garantat şeful PNL, Crin Antonescu şi la o adică tot el va plăti. Factura liberalilor este tot mai încărcată de eşecuri, greşeli şi planuri neadecvate realităţii, toate bazate pe discursul concesiv al premierului PSD, care le pune celor din PNL capcane peste tot. Cu zâmbetul pe buze, Victor Ponta îl îndeamnă pe Crin Antonescu să se lege la ochi şi să-l urmeze, iar şeful liberalilor se supune fără frică. Jocul de-a baba oarba în care a intrat liderul PNL are deja un scor în favoarea premierului: PSD culisează între 37 şi 40 la sută, iar PNL între 21 şi 23 de procente în vreme ce Victor Ponta se află în faţa lui Crin Antonescu, aproape în toate sondajele de opinie despre intenţiile de vot care îi măsoară pe prezidenţiabli.
USL este un vehicul creat pentru înfrângerea lui Traian Băsescu, dar acest scop a fost abandonat odată cu pactul de coabitare semnat de premier şi de preşedinte. Multi lideri PSD ar vrea să nu mai împartă puterea cu liberalii, în vreme ce PNL îşi dă seama că pe zi ce trece pierde din influenţa guvernării: liberalii au fost obligaţi să abandoneze portofoliul Justiţiei, după ce au încercat să pună această funcţie în slujba lui Dan Voiculescu, iar după ce se va termina procesul lui Relu Fenechiu s-ar putea să fie nevoiţi să mai sacrifice ceva. O sentinţă de condamnare va avea unele consecinţe în USL şi îi va consolida poziţia lui Victor Ponta, mai ales dacă ministrul va fi nevoit să plece în cătuşe direct din biroul său oficial.