21.1 C
București
joi, 26 septembrie 2024
AcasăSpecialEvaziunea fiscala, ultima "moda" a crizei la Galati

Evaziunea fiscala, ultima „moda” a crizei la Galati

» Transportatorii maxi-taxi baga in buzunar 98% din veniturile reale.

» Banii sunt impartiti intre soferi, proprietari de microbuze si transportatori.

» Evaziunea fiscala pagubeste bugetul local cu sume de ordinul sutelor de miliarde de lei vechi.

In plina criza financiara, care in ultimele luni a determinat si o scadere cu pana la 30% a incasarilor de taxe si impozite la bugetul municipalitatii, edilii Galatiului tolereaza evaziunea fiscala de proportii din transportul local de persoane in sistem maxi-taxi. Sumele pe care municipalitatea ar trebui sa le incaseze de la operatorii de transport sunt greu de evaluat, dar dupa unele estimari transportatorii baga in buzunar 98% din veniturile reale, iar in cifre absolute ar fi vorba de cel putin 200 de miliarde de lei vechi pe care municipalitatea ar trebui sa le incaseze anual de la transportatori. La prima intrunire din 2009 a Comisiei de Dialog Social (CDS), criticile presedintelui Patronatului Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Marian Filimon, care s-a referit in termeni duri la abuzurile din transportul maxi-taxi urban si judetean, au fost sustinute de reprezentantii ARR Galati, directorul general al DGFPCFS Galati, Costica Onica, presedintele Camerei Taximetristilor stefan Gherasim, dar si de reprezentantii Prefecturii Galati.

 

Un microbuz realizeaza venituri zilnice de peste trei milioane de lei vechi, ceea ce inseamna peste 790 de milioane lei vechi anual. Pentru fiecare din cele peste 850 de microbuze "arondate" la trei operatori, cu contracte de inchiriere depuse la finante, se platesc impozite modice, de 15-20 de milioane lei vechi pe an, restul veniturilor impartindu-se intre proprietari, operatori si soferi. Operatorii sustin ca valoarea contractelor de inchiriere nu poate fi impusa, ea fiind negociabila intre operator si proprietarul microbuzului, si acuza ca de evaziunea fiscala sunt vinovati soferii, care nu elibereaza bilete.

Sistemul e de vina
Evaziunea este favorizata de sistemul acceptat de municipalitate in organizarea transportului maxi-taxi. Atat biletele, cat si banii incasati de la pasageri sunt la cheremul soferilor. Desi o schimbare a sistemului ar aduce la bugetul municipalitatii zeci sau sute de miliarde, mecanismul financiar confuz este tolerat de edili. Dar si mai ciudat este ca aceasta degringolada dezavantajeaza societatea de transport urban aflata sub autoritatea Consiliului Municipal Galati, Transurb SA, care trebuie sa reziste pe piata prin eficienta economica, platind impozite si taxe, in timp ce "concurenta" nici macar nu se sinchiseste de asa ceva. Conducerea Transurb SA nu poate face altceva decat sa emita apeluri la respectarea legii. "Un semnal de alarma a fost tras. O masura trebuie luata, dar din punctul meu de vedere, ca director la Transurb SA, nu pot sa iau aceasta masura.

 

Noi doar am atentionat primaria, de nenumarate ori, in scris, solicitand luarea unor masuri. Cei care detin aceste microbuze si desfasoara transport urban in sistem maxi-taxi, pe aceleasi trasee pe care isi desfasoara activitatea si socie-tatea noatra, nu tin cont de contractul pe care il au, de licentele pe care le au. Dar masurile trebuie luate in cadrul primariei. Noi am atentionat. in ceea priveste evaziunea fiscala, ca pasagerilor care urca in mijloacele de transport maxi-taxi nu li se dau bilete. Exista un sistem de incasare a acestor bani care e foarte greu de inteles", ne-a declarat Genica Totolici, directoarea Transurb SA. Primarul Dumitru Nicolae a promis ca va lansa o actiune de verificare a modului in care transportatorii in sistem maxi-taxi isi respecta contractele. Au trecut mai mult de doua saptamani de la promisiunea primarului Galatiului, dar de intamplat nu s-a intamplat nimic.

Cele mai citite
00:04:30

VIDEO Liceul din Conflans-Saint-Honorine va purta numele profesorului Samuel Paty, victimă a extremismului islamist

O școală secundară din Conflans-Saint-Honorine (Yvelines) a votat pentru a adopta numele profesorului de istorie și geografie Samuel Paty, care a fost ucis după...
00:04:30

VIDEO Liceul din Conflans-Saint-Honorine va purta numele profesorului Samuel Paty, victimă a extremismului islamist

O școală secundară din Conflans-Saint-Honorine (Yvelines) a votat pentru a adopta numele profesorului de istorie și geografie Samuel Paty, care a fost ucis după...

Raphael Varane se retrage din fotbal la doar 31 de ani

Fundașul francez Raphael Varane a anunțat în mod oficial retragerea din fotbal la vârsta de 31 de ani, după o accidentare gravă suferită în...
Ultima oră
Pe aceeași temă