23 C
București
luni, 1 iulie 2024
AcasăSpecialDrive-test: Citroen C3 Picasso, jucaria polivalenta

Drive-test: Citroen C3 Picasso, jucaria polivalenta

Design 10/10

Designul masinii este o poveste de iubire sau de ura, in functie de privitor. Avand in vedere ca mai toate MPV-urile de oras arata groaznic, limitate fiind de dimensiunile mici (4 metri lungime) si de necesitatea de a oferi totusi un spatiu cat mai mare, forma cubica este de neocolit. Citroen a reusit insa sa-i dea un aspect atat de dragalas acestei masini incat e imposibil sa ramai indiferent.

Daca la exterior parerile mai pot fi impartite, designul interior este o lectie despre cum ar trebui sa arate o masina familiala in secolul XXI. De la indicatoarele futuriste si pana la replicarea formei masinii in toate insertiile cromate, C3 Picasso reuseste sa ofere o imagine unitara, care incanta simturile.

Performante 7/10

Motorul de 1.6 litri VTi are cilindreea ideala la un motor pe benzina pe o masina de volum moderna: ai suficienta putere la un consum mic, in mod natural. Si VTi-ul se tine de cuvant, furnizand 120 CP la 5.600 rpm si 160 Nm la 4.250 rpm. Acceleratiile sunt decente, 10.9 secunde fiind necesare pentru a prinde suta cu plecare de pe loc. Vorbim de un MPV de oras, asadar valorile sunt satisfacatoare.

Versiunea diesel de 1.6 litri ofera 110 CP si prinde suta in 11.3 secunde, fiind insa la fel de zglobie prin oras pana la 50km/h. Aceasta si datorita unei cutii de viteze in cinci trepte care favorizeaza condusul urban. Agilitatea este, surprinzator, punctul forte al acestei masini, pentru ca ruliul inexistent si directia exacta (desi putin cam electrica) iti permit sa te strecori foarte rapid prin trafic, iar pe serpentine chiar sa te distrezi putin.

Suspensiile sunt marele minus al lui C3 Picasso, ele resimtind acut orice denivelare mai mare, lucru neplacut in orasele romanesti. Pe autostrada, masina ramane stabila in limitele legale de viteza, insa nu va sfatuiesc sa traversati Germania cu 188km/h cat este viteza sa maxima, caci masina asta nu e facuta pentru asa ceva.

Remarcabil este si faptul ca la viteze de circa 50km/h apa (sau ninsoarea) nu se lipeste de parbriz, deplasarea printr-o ploaie marunta fara sa ai picaturi pe parbriz fiind ceva rupt dintr-un film SF.

Interior 8/10

Scaunele confortabile atenueaza minusul suspensiilor brutale, iar zgomotul motorului pe benzina este semnificativ mai mic decat al dieselului. Asta iti permite sa te bucuri mai mult de sistemul audio RD4 cu functie MP3. La viteze mari insa linistea din habitaclu dispare.

Ambianta bej cu tapiterie mixta textil-piele se completeaza de minune cu pavilionul vitrat prin care poti vedea cum ninge, iar designul bordului si in general al habitaclului a reusit sa ma trimita in Paris desi abia ma taram prin traficul de pe Stefan cel Mare. Putine masini reusesc sa te rapeasca dintr-o Romanie gri si sa te parasuteze intr-o atmosfera occidentala. Asta e probabil cel mai mare merit al lui C3 Picasso in versiune Exclusive.

Merita mentionat faptul ca modularitatea este un alt punct forte al masinii. Scaunele spate culiseaza separat, spatarul acestora poate fi reglat dupa dorinta iar la nevoie rabatat pentru a permite incarcarea de obiecte voluminoase pe o suprafata complet plata.

Ergonomia comenzilor e specifica Citroen, in sensul ca unele dintre comenzi cer o mica perioada de adaptare, iar spatiile de stocare sunt bine dimensionate si indestulatoare, desi era loc de mai bine pentru un MPV, fie el si de oras. Si climatizarea merge struna, masina dezaburindu-se foarte rapid ori de cate ori era necesar.

Concluzie Citroen C3 Picasso:

La cei 18.000 de euro pret maxim pentru un C3 Picasso (15.300 in cadrul ofertelor speciale din martie 2010), primesti un MPV de oras complet, in care iti incap patru adulti si bagajele aferente. Pretul standard este totusi mare, asa ca profitati de discounturi daca puteti.

Desi are suspensii prea ferme si o insonorizare aproximativa, precum si un post de conducere cocotat, C3 Picasso are prea multe atuuri pentru familisti ca sa fie trecuta cu vederea. Cei care isi doresc o masina gandita pentru familie si nu resimt dorinta de parvenitism prin simbolul exterior al unui sedan inutil o vor aprecia pe indelete.

sursa: www.drive-test.ro

Cele mai citite

FOTO. Accident cu cinci morți și un rănit, în județul Suceava

Un accident rutier soldat cu cinci morţi şi un rănit s-a produs, în această dimineaţă, pe raza localităţii Cumpărătura din judeţul Suceava, au informat...

Cota jucătorilor români în Transfermarkt – noul târg de cai  

Lăsând deoparte ipocrizia, Campionatul European de fotbal a ajuns în minunata lume nouă un târg de cai. Echipa României, cu cea mai joasă cotă...

Încep probele scrise din cadrul Bacalaureatului

Probele scrise din prima sesiune (iunie - iulie) a examenului naţional de bacalaureat 2024 se vor desfăşura, în perioada 1 - 5 iulie, conform...
Ultima oră
Pe aceeași temă