2.5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialDin Praga, cu dragoste

Din Praga, cu dragoste

Cu un design simpatic, accentuat de noua grilă frontală, Skoda Fabia 1.2 THP este o maşină de oraş fiabilă, cu spirit practic. Şi de care, fără să fie o „miss”, te poţi îndrăgosti.

Deşi nu va apărea probabil niciodată într-un film cu John Travolta, cu atât mai mult într-unul în care acesta trage cu bazooka prin străduţele aglomerate, Skoda Fabia este una dintre puţinele maşini ale grupului Volkswagen AG de care te poţi îndrăgosti.

Chiar dacă nu este vreo frumuseţe în sine, Fabia are un design simpatic şi sincer, accentuat prin faceliftul minor primit de curând, care i-a modernizat grila frontală.

Concurenţa este puternică în acest segment, iar preţurile mai mari nu au avantajat-o defel. Totuşi, marca a reuşit să comunice permanent aceleaşi valori cu ale restului grupului german: soliditate, fiabilitate şi spirit practic, rezumate în concepţia românului că, dacă nu-şi permite o maşină nemţească, atunci măcar una cehească să-şi cumpere. Este asta de ajuns?

Vioaie în oraş, nu şi în afara lui

Faceliftul a adus noii Skoda Fabia şi o motorizare interesantă, în ton cu vremurile: 1.2 THP 70 CP. Într-o vreme când preţul carburanţilor creşte continuu, iar motorina devine treptat mai scumpă decât benzina, chiar are sens să încerci un „benzinar” de cilindree mai mică pe o maşină de doar 1.100 de kilograme.

Secretul acestui motor stă în cuplul mai mare oferit la turaţii înalte, cei 112 Nm fiind disponibili  integral la 3.000 rpm, iar cei 70 CP la 5.400 rpm.

Cutia de viteze şi direcţia foarte uşoară se ocupă de transformarea acestor numere deloc impresionante în senzaţii aproape italieneşti: pleci în trombă de la semafor dacă îţi pui mintea, iar strecurarea cu motorul turat printre maşinile parcate şi restul traficului riscă să devină repede o obişnuinţă, măcar până îţi vei aduna oglinda retrovizoare de pe jos…

În afara oraşului lucrurile nu stau la fel de bine: la viteze de peste 80 km/h orice depăşire se va efectua cu talpa la podea, după ce te asiguri că nu e absolut nimeni pe sens opus, spre orizont, senzaţiile sonore induse de motoraşul supraturat în habitaclu nu sunt din cele mai plăcute, iar cu maşina încărcată va trebui în mod sigur să aştepţi liniştit în coloană şi să accepţi că mai bine ajungi mai târziu decât niciodată.

Interior simplu şi robust

Fabia nu se remarcă printr-un habitaclu care să pună accent pe extravaganţe sau confort, ci mai degrabă se adresează celor care vor simplitate, robusteţe şi durabilitate. Plasticele şi textilele din echiparea Trend sunt tari şi neplăcute la atingere, dar vor rezista foarte bine în timp, comenzile sunt dispuse ergonomic, iar calitatea generală a asamblării arată că avem de-a face totuşi cu o maşină bazată pe o filozofie germană.

Combinaţia de culori de interior este însă prea tristă şi sobră, lucru care ar putea îndepărta anu­mite familii. Fabia oferă în schimb o cantitate apreciabilă de locuri de stocare, inclusiv un portbagaj puţin peste media clasei. Preţul de catalog al unei Skoda Fabia 1.2 THP începe de la 10.458 de euro inclusiv TVA pentru versiunea Classic şi 11.325 de euro pentru Ambiente, însă e recomandabil să luaţi ver­siu­nea Trend (Ambiente + aer con­diţionat), la preţul de 10.361 de euro, în cadrul unei oferte Skoda valabile şi în această toamnă.

Fabia 1.2 THP este, aşadar, o alegere potrivită pentru cei care doresc o maşină de oraş care să îi ducă în siguranţă de la punctul A la punctul B cu un consum mic şi un stil de a fi direct şi nesofisticat. Pentru toţi ceilalţi care caută performanţe la volan, există alte modele în oferta Skoda spre care ar trebui să îşi îndrepte atenţia.  

DATE TEHNICE

Skoda Fabia 1.2 THP

Cilindree: 1.198 cmc

Putere maximă: 70 CP/5.400 rpm

Cuplu maxim: 112 Nm/3.000 rpm

Cutie viteze: manuală, 5+1

Lungime, lăţime, înălţime: 4.247/1.642/1.498 mm

Volum portbagaj: 315 l

Volum rezervor: 45 l

Ampatament: 2.465 mm

Masă autovehicul: 1.095 kg

Viteză maximă: 163 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h: 14,9 s

Consum urban/extraurban/mixt: 7,3, 4,5, 5,5 l/100 km

Emisii: 128 g/km (max) Euro 5

Mărimea pneului: 165/70/R14

Preţ: 10.361 de euro, inclusiv TVA

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Declarația de avere a lui Călin Georgescu: simplitate și transparență financiare

Călin Georgescu nu are datorii, iar veniturile sale provin exclusiv din activitatea didactică Potrivit declarației de avere, publicată pe site-ul BEC, Călin Georgescu arată tuturor...

Rezultate provizorii ale alegerilor prezidențiale, turul 1: Călin Georgescu conduce, Elena Lasconi pe locul doi

Cu peste 99% dintre secțiile de votare raportate, candidatul independent Călin Georgescu conduce detașat în rezultatele parțiale publicate de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), acumulând...

Protest București. Studenții protestează după ce Cătălin Georgescu a câștigat primul tur al alegerilor prezidențiale – VIDEO

Protest București. Prezența studenților din fața Teatrului Național din București reflectă reacția de respingere față de ascensiunea lui Călin Georgescu în primul tur al...
Ultima oră
Pe aceeași temă