0.9 C
București
vineri, 27 decembrie 2024
AcasăSpecialDai un ban, dar stai in fata

Dai un ban, dar stai in fata

Avem putere, avem valoare, dar ne ustura la buzunare. Normal, pentru ca si frumoasa, si desteapta si devreme acasa nu prea se poate, spune o vorba din batrani. Exista insa si exceptii, dar acestea costa. Este si cazul lui Linea T-Jet.
Cei care prefera frumusetea, pot alege Linea 1.4/77 CP, al carei pret porneste de la 10.500 euro, fara taxe. Iar pentru cei care vor ceva si frumos si destept, exista Linea 1.3 Multijet (90 CP), al carei motor diesel de ultima generatie are un consum de invidiat. Dar are si o problema: trage… sa moara. Acum intervine T-Jet-ul nostru.

Constructorul torinez a vrut cu orice chip sa demonstreze ca exista si exceptiile despre care am vorbit. Zis si facut. Solutia? Implemetarea sub capota lui Linea a motorului supraalimentat de 1.4 litri care dezvolta 120 CP si un moment maxim de 206 Nm, prezentat in premiera pe Bravo. Rezultatul? Un Fiat Linea care este si devreme acasa, dar care costa pe masura, pretul variantei "full de full" ajungand la peste 16.000 de euro, cu taxe cu tot. Cam mult, daca avem in vedere ca Linea se vrea o masina de buget, dar rezonabil daca luam in considerare cei 120 CP si lista bogata de optionale, din care nu lipsesc ABS-ul, Airbag-urile, pilotul automat, clima automata, tapiseria din piele, sistemul de asistare a plecarii din rampa, etc. Unde mai pui ca masina dispune si de un portbagaj de 500 de litri, croit parca special pe gustul romanului.

Explozie de turbo
Cilindreea de 1.4 litri nu inhiba T-Jet-ul. Turbina isi face treaba cu brio iar senzatiile oferite sunt dintre cele mai placute. Imediat ce te inveti cu "turbo-lag"-ul (golul de turbo), caracteristic oricarui motor supraalimentat si mai pronuntat la cele de mic litraj, si cu pedala de acceleratie putin mai tare, Linea T-Jet iti poate satisface multe dorinte ascunse. Suta este atinsa in 9.2 secunde iar viteza maxima este de 195 km/h. Dar ceea ce conteaza cel mai mult sunt reprizele foarte bune, ce permit efectuare unor depasiri rapide si sigure. La elasticitatea motorului contribuie si cuplul mare pentru un benzinar de numai 1.4 litri, care se obtine de la 2500 rpm. Performantele au insa si un pret: in test (90% traseu urban si destul de multe forje) consumul nu a scazut sub 11.8 litri / 100 km.
Cutia de viteze este bine etajata si nici nu agata ca cea de pe varianta 1.3 Multijet. Iar franele sunt sigure si nu obosesc repede. Atentie insa la dozaj, pentru ca pedala de frana este destul de sensibila.

Accent pe confort
Senzatiile generate de micutul T-Jet si horcaitul placut al evacuarii te fac sa te gandesti la o masina sport. Acelasi lucru inspira si pozitia foarte buna la volan, volanul gros, care se lipeste de podul palmei, si arhitectura plansei de bord. Dar, pe primele viraje abordate mai in forta, te trezesti. Suspensia absorbe bine denivelarile, accentul fiind pus pe confort. Insa, in curbe, isi atinge repede limitele. Masina nu se inclina foarte tare, dar se simte imediat cum pierde aderenta si subvireaza. Cu toate acestea, compromisul intre confort si stabilitate este satisfacator si, cand nu se mai poate, intervine electronica. S.R.N.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă