Constructorul pitestean de automobile, Dacia, a lansat in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Geneva (Elvetia), varianta hatchback a deja traditionalului Logan. Acest lucru se stie, banuiesc!? Ceea ce nu prea se cunoaste insa, este modul in care se prezinta noul model, mult asteptat. Onorabil, as spune, dar are multe minusuri.
Botezata Sandero, masina dispune de o caroserie in doua volume, cu cinci usi, si poate fi considerata cel de-al cincilea element al gamei Logan, ea impartind aceeasi platforma tehnica cu celelalte patru surori ale sale: Logan-ul Sedan, MCV, Van si Pick-Up.
Datorita dimensiunilor sale destul de generoase si a portbagajului cu un volum de 320 de litri, Sandero se claseaza la granita dintre clasa mica si cea compacta, ceea ce va pune probleme concuretei. Dar acest lucru se va intampla numai si numai daca se va pastra aceeasi politica de preturi ca in cazul Logan. Adica, daca Sandero va oferi un raport calitate/performante/confort/pret onorabil. Neoficial, pretul de baza pentru Sandero va porni de la circa 7200 euro, ceea ce ii confera premisele necesare, mai ales daca luam in calcul faptul ca, aparent, constructorul a pus mai mult accentul pe calitate si dotari, decat in cazul Logan-ului.
Concret, Sandero este prima Dacie ce vine echipata cu ABS cu sistem de asistare la franarea de urgenta (AFU), ce reduce distanta de franare cu pana la 20% in caz de necesitate. De asemenea, Sandero poate fi dotat, in premiera, cu airbag-uri laterale. si va fi oferit cu o garantie de 3 ani sau 100.000 km. Dar numai pe anumite piete! Oare si in Romania??? Mai mult, interiorul este mobilat cu plastice de o mai buna calitate, iar plansa de bord in doua culori pare mai atragatoare. Prin urmare, se poate spune ca masina reprezinta un pas inainte pentru constructorul pitestean. Insa acest lucru nu inseamna ca nu trebuie sa ii vedem si bubele…
La exterior, spatiile de imbinare dintre elementele caroseriei sunt tot destul de mari, iar "ochiul soacrei" a vazut si niste imperfectiuni la nivelul "radacinii" montantului "A", acolo unde se prinde capota motorului. Asa urat se vede balamaua aia… si un plastic… Brrr! Apoi, la interior, la suprafata, toate bune si frumoase. Daca lasi ochii insa, se schimba treaba. Partea inferioara a plansei de bord este dintr-un plastic de calitate indoielnica si, colac peste pupaza, au mai pastrat si butonul ala de reglat farurile ce dateaza, cred, de pe vremea Berlinei. De asemenea, panoul pentru reglarea "climatizarii", cu ale sale trei robinete si un buton, este groaznic. Robinetele au precizia unui epileptic in criza, iar butonul pentru aerul conditionat trebuie cautat cu lupa. De asemenea, ma intreb de ce or fi pastrat butoanele pentru geamurile electrice pe consola centrala, desi exista niste locasuri pe panourile usilor. A, si era sa uit! Sandero cred ca este printre singurele masini cu streasina. Da, ati citit bine: strea-si-na. Pai cand deschizi portiera, in partea de sus iti sare in ochi un ditamai chederul, cu o aripioara care seamana exact cu o streasina. Prispa o avea? stiu, sunt rau, dar nu ma pot abtine sa nu vad anumite lucruri. Asa cum am apreciat dotarile, imi asum si criticile. si, pentru ca tabloul sa fie complet, trebuie sa vorbim si desprem noua sigla Dacia. Arata binisor si este mai reprezentativa decat cea anterioara. Dar seamana cu un desfacator de sticle de bere. Noroc!