0.9 C
București
vineri, 27 decembrie 2024
AcasăSpecialCopiii vand cel mai bine

Copiii vand cel mai bine

Tot mai multi parinti vor sa-si faca copiii vedete inca din primele zile de viata. Pe langa odraslele unor celebritati, care sunt platite cu sume cu multe zerouri pentru a aparea in diverse reclame, exista si copii obisnuiti, ai caror parinti umbla pe la diverse agentii de publicitate pentru a prinde un contract intr-o reclama pentru ca micutii de rand sa devina peste noapte celebri.
Se stie ca cele mai mari sanse de succes la public le au copiii si animalele si ca acestia vand cel mai bine. Acest lucru il cunosc foarte bine si companiile de publicitate, care, pentru a-si vinde diversele produse, sanatoase sau nu,  apeleaza la copii  adorabili, care cuceresc din prima. Inca din anii ’50, chiar de la primele reclame TV, folosirea unor copii dragalasi a adus mari incasari firmelor de cereale, lapte sau bauturi racoritoare. Folosirea copiilor in publicitate se explica si prin puterea de exemplu pe care acestia o au pentru alti copii, si anume aceia de acasa, care recepteaza reclamele. Astfel, cei mici au o mare influenta in decizia de cumparare a parintilor, dorind sa aiba exact acel lucru ca si copilul din reclama de la televizor. Companiile de publicitate stiu asta si investesc din ce in ce mai multi bani in reclamele pentru copii, care sunt, de fapt, principalii “cumparatori” atat la mancare si bauturi, cat si la haine si jucarii.

Primul pas

Primul pas care trebuie parcurs pentru a putea fi selectat intr-o reclama este acela de inscriere in baza de date a unei agentii de publicitate sau a unei case de productie, care are departament de casting, unde copilului i se face un set de fotografii. Urmeaza asteptarea. La fiecare casting pentru o reclama, clientul, impreuna cu agentia, alege din baza de date ceea ce i se pare cel mai potrivit.

Reclame periculoase

Reclamele cu copii pot atinge toate categoriile de consumatori. In ultima vreme, pentru a ajunge la inimile cumparatorilor, firmele de publicitate apeleaza la copii pentru promovarea produselor care nu li se adreseaza sau sunt chiar daunatoare sanatatii (favorizeaza obezitatea, diabetul sau alte complicatii). Daca au vazut in reclama, trebuie sa li se cumpere si lor, iar de multe ori parintii cedeaza in fata insistentei copiilor. Tocmai de aceea, in multe tari, reclamele la produsele de mancare si bautura care au un continut mare de grasime, sare si zahar au restrictii de difuzare pe TV. Copilul vinde aproape tot: detergenti, masini, servicii bancare sau de telefonie mobila,  electrocasnice etc. Iar atunci cand creativii raman in pana de idei, apeleaza la un spot cu micuti. Tot de un copil s-au folosit si cei de la Al-Qaeda atunci cand au vrut sa-i convinga pe irakieni sa se alature retelei teroriste, vedeta filmuletului fiind un baietel in varsta de trei ani cu un Kalasnikov.
Parintii interesati isi pot inscrie copiii atat in bazele de date ale agentiilor de casting (Rodeo Casting, Dymanic Talents, Talent Work), cat  si in cele ale caselor de productie cu departament de casting (Tandem, Karpatik Film) sau chiar la agentiile de modelling.    

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă