19 C
București
luni, 23 septembrie 2024
AcasăSpecialConstruirea podului de la Galati-Braila, in loc de al doilea pod la...

Construirea podului de la Galati-Braila, in loc de al doilea pod la Vidin

Liderul PSD Galati, deputatul Dan Nica, a lansat o serie de critici dure la adresa actualei puteri pentru ca prezentul proiect de buget ocoleste dezvoltarea unor proiecte de investitii publice in zona judetelor Galati si Braila. „Este al treilea an consecutiv cand nu exista nici un fel de investitie publica care sa permita dezvoltarea cat de cat a acestei zone”, sustine Dan Nica.
El considera ca punctul cel mai sensibil este faptul ca nu se fac nici un fel de investitii in infrastructura care leaga zona Galati-Braila de restul tarii si prin aceasta este eliminata atragerea unor investitii cu capital privat in aceasta zona: „Drumurile vor ramane in aceeasi situatie. Mai mult, nici unul dintre drumurile care fac legatura intre Galati, Braila si restul tarii nu este prins in vreun proiect de extindere, modernizare. Asta inseamna ca toti din aceasta zona vor trebui sa mearga cum pot, printre cai, carute, magari, gropi, camioane si sa numere accidentele. Drumurile proaste nu permit nici unui investitor sa vina sa investeasca in zona. Este o problema a noastra si este responsabilitatea celor care azi conduc Romania si a celor care reprezinta coalitia portocalie sa se bata pentru judetul Galati”. Liderul PSD Galati a depus impreuna cu trei colegi o serie de amendamente, dintre care unul vizeaza alocarea unor fonduri pentru construirea podului peste Dunare de la Galati-Braila-Macin care leaga Moldova de Dobrogea: „Noi am depus mai multe amendamente, inclusiv pentru construirea podului peste Dunare, care nici acesta nu este cuprins in proiectul de buget. Sunt doua fise de investitii. Una pentru construirea infrastructurii adiacente podului Calafat-Vidin si la vreo doua sute de pagini mai incolo, construirea infrastructurii adiacente pentru cel de-al doilea port Calafat-Vidin. Negru pe alb!”. Nica sustine ca exista tot ce trebuie pentru inceperea constructiei podului peste Dunare, iar cifrele economice de la punctele de trecere bac din Galati si Braila justifica eficienta proiectului, cel putin numai prin traficul inregistrat la Trecere Bac Galati, de peste un milion de pasageri si cel putin catva sute de mii de masini anual. In amendamentul propus de deputatul Dan Nica se introduce un proiect nou „Constructia podului peste Dunare Galati-Braila-Macin”, in locul proiectului „Infrastructura de acces rutier si feroviar la cel de-al doilea pod Calafat-Vidin – anexa 3/24/22”. Motivatia amendamentului este ca „un singur pod Calafat-Vidin este suficient, iar proiectul pentru constructia podului de la Galati-Braila-Vidin este deja aprobat”. Daca va fi aprobat acest amendament, fondurile de 137.719.000 RON alocate celui de-al doilea pod de la Calafat-Vidin ar fi orientate pentru inceperea in 2007 a construirii podului Galati-Braila-Macin.

Cele mai citite

Fragmente osoase descoperite pe un drum forestier din județul Olt

O serie de fragmente osoase, aparent de origine umană, a fost descoperit pe un drum forestier din județul Olt, în apropierea pârâului Dârjov, sâmbătă...

Modificări în susținerea examenului de de Definitivat în învățământ

Ministerul Educației a anunțat că proba scrisă pentru examenul de definitivat din anul școlar 2024-2025 va avea loc mai devreme, pe 8 iulie 2025,...

VIDEO Cel puțin 51 de persoane au murit într-o explozie de la o mină de cărbune din Iran

O explozie de gaz într-o mină de cărbune din provincia iraniană Khorasan de Sud a ucis cel puțin 51 de persoane și a rănit...
Ultima oră
Pe aceeași temă