În această perioadă se desfăşoară la ROMEXPO cea mai importantă manifestare în domeniul construcţiilor, CONSTRUCT EXPO. Atât prin prisma amplorii, cât şi a interesului manifestat prin numărul de vizitatori, se poate aprecia ediţia din acest an ca una de criză.
La această ediţie, desfăşurată în plină perioadă de criză economică şi sub auspiciile nefaste legate de ultimele anunţuri privind decizii guvernamentale, organizatorii au mizat abil pe ideea completitudinii, reunind sub acelaşi „acoperiş” mai multe tematici, care pot fi privite şi ca manifestări independente: amenajări (Construct Expo Ambient), materiale de construcţii (Construct Expo Antreprenor), instalaţii (ROMTHERM) şi utilaje (Construct Expo Utilaje). De aici şi mottoul ingenios al manifestării: „construcţii şi instalaţii de la A la Z”. Organizatorii s-au străduit să „aducă” elemente noi şi „în tendinţe”, cum este prima ediţie a salonului specializat de piscine şi spa, precum şi expoziţiile Expo Flowers şi CerGlass. De asemenea, trebuie menţionată organizarea de interesante manifestări conexe (conferinţe şi seminare). Dintre acestea, menţionăm: Renovarea clădirilor rezidenţiale în concept de casă pasivă (Grupul de Presă Reporter); Lemnul – un produs pentru dezvoltarea durabilă în construcţii (Asociaţia Producătorilor de Materiale de Construcţii din România – APMCR); Construcţia piscinelor publice (asociaţia Patronală pentru Piscine şi Wellness); Cum să te reinventezi în recesiune (Camera de Comerţ şi Industrie a României); Ziua Soarelui – oportunitate de afaceri în domeniul energiei solare (Asociaţia Patronală Surse Noi de Energie – SUNE), precum şi demonstraţii: Aplicare tencuieli decorative (APMCR), executarea de şarpante şi învelirea lor, montajul sistemelor pluviale, a ferestrei de mansardă, a panoului solar şi a coşului de fum (în cadrul Zilelor meseriaşului), consultanţă pentru utilizarea produselor de construcţii (bricolaj).
Deşi foarte promiţătoare şi interesante, din cauza conjuncturii nefavorabile, interesul s-a menţinut scăzut. În cifre statistice, suprafaţa de expunere a fost de 29.000 mp, participanţi 600 de expozanţi, gradul de internaţionalizare 40%.
Opinii expozanţi şi organizatori
Marius Dragne, Marketing Manager Xella Baustoffe South-East Europe: „Construct Expo oferă posibilitatea de a demonstra clienţilor şi potenţialilor clienţi de ce nu merită să facă economii şi rabat de calitate în momentul alegerii blocului de zidărie. Până la urmă, zidăria reprezintă doar 4% din costul total al construcţiei, deci calitatea este cea care trebuie să primeze.”
Marius Damaschin, Şef Departament Vânzări Tond: „Am sperat ca odată cu „reunificarea” târgului (anumite tematici, cum sunt instalaţiile, se transformaseră în târguri de sine stătătoare, n.r.), să putem prezenta noutăţile şi promoţiile special pregătite pentru acest eveniment unui număr sporit de vizitatori. Până acum (joi, n.r.), acest lucru nu s-a întâmplat, iar aşteptările noastre nu s-au confirmat. ConstructExpo rămâne însă cel mai important târg în domeniu, oferind oportunitatea întâlnirii cu foarte mulţi parteneri într-un interval scurt de timp.”
Manuela Drăghicescu, Director Executiv SUNE: „Interesul pentru surse alternative de energie, cum este cea a Soarelui, este foarte mar, atât din partea proiectanţilor şi ofertanţilor, cât şi a autorităţilor locale şi guvernamentale (importanţi factori de decizie din ministerul de resort au fost prezenţi la conferinţa Solar Business Opportunity, organizată de SUNE în cadrul târgului, n.r.). Ne învârtim însă în jurul cozii din cauza lipsei legislaţiei şi implicit a micilor beneficiari finali.”
Claudiu Georgescu, Preşedinte APMCR: „Dacă ritmul actual se păstrează, la anul vom avea tot târgul într-un singur pavilion. De remarcat este interesul mare al ofertanţilor străini care, în ciuda pieţei foarte scăzute, sunt prezenţi în număr mare, identificând oportunităţi.”
Opinii vizitatori
Mihai Mateescu, marketing Manager revista Instalatorul: „Este o ediţie marcată puternic de criză, de restrângerea economică actuală manifestată cu precădere în domeniul construcţiilor. În condiţiile lipsei de lichidităţi şi a blocajului financiar existent, practic nicio firmă nu îşi permite să aducă noutăţi importante, deşi instalatorii se prezintă cu produse de calitate.”