7.6 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialConsiliile locale constantene impun taxe noi pentru a-si salva bugetele

Consiliile locale constantene impun taxe noi pentru a-si salva bugetele

» Consilierii din orasele constantene inventeaza noi taxe pentru a acoperi deficitul bugetelor locale.
» Cel mai nou exemplu este cel al administratiei locale din Navodari, care le-a impus noi biruri transportatorilor.
» In cazul in care cei vizati nu se supun noilor reguli, risca amenzi care le pot inchide afacerile.

Consiliul local (cl) Navodari a aprobat, in cea mai recenta sedinta, instituirea de noi taxe pe teritoriul administrativ al orasului. Astfel, transportatorii care tranziteaza orasul si au autovehicule mai mari de 3,5 tone vor trebui sa plateasca o serie de taxe speciale. Taxa va putea fi achitata zilnic sau lunar, transportatorii care ar dori sa ocoleasca Navodariul trebuind sa stie ca podul de deasupra Canalului se afla in administrarea primariei orasului. Pentru autovehiculele cu masa totala maxima autorizata de 3,5-5 tone, se vor achita 80 de lei lunar sau 7 lei pe zi, in vreme ce pentru masa totala de 5-10 tone, taxa va fi de 120 de lei lunar sau 12 lei pe zi, pentru 10-20 de tone, autorizatia de pe trama stradala a Navodariului urmand a costa 210 lei lunar sau 20 de lei pe zi, iar pentru autovehiculele de peste 20 de tone, suma platita la bugetul local urmand a se ridica la 500 de lei lunar sau 50 de lei pe zi.

 

Transporturile agabaritice urmeaza sa plateasca o taxa speciala numai dupa ce primarul orasului va aproba tranzitarea Navodariului. Edilul Nicolae Matei sustine ca nu va instala bariere pentru verificarea transportatorilor, dar daca ii va depista pe acestia, vor fi nevoiti sa plateasca, pe langa taxa impusa de CL si o amenda usturatoare. "Imperativitatea identificarii unor venituri care sa permita efectuarea unor lucrari la trama stradala a determinat necesitatea instituirii unei autorizatii de trama stradala", sustine in expunerea de motive a proiectului de hotarare Nicolae Matei, care-si bazeaza demersul pe existenta, pe teritoriul administrativ teritorial al orasului, a unor complexuri industriale de anvergura, a caror activitate presupune desfasurarea sustinuta a transporturilor rutiere ce asigura logistica acestora, fapt ce duce la suprasolicitarea, in mod constant, a drumurilor interne ale orasului Navodari.

 

Totodata, Matei sustine ca autoritatile locale vor fi vigilente, nu putine fiind incercarile transportatorilor de a se sustrage acestor taxe prin tranzitarea orasului pe timpul noptii. Consilierii au hotarat si ca cei care vor strica din trotuarele sau carosabilul Navodariului, pe langa aducerea acestuia la starea initiala, vor plati si o taxa al carei cuantum s-a dublat fata de cel de anul trecut.

20 milioane euro pentru Centrala Nucleara de la Cernavoda
Consiliul Local Cernavoda a adoptat, inca de anul trecut, prin HCL nr.101/29.10.2008, instituirea unei taxe pentru activitatile cu impact asupra mediului inconjurator. De fapt, este o decizie prin care se doreste ca Centrala Nuclearelectrica Cernavoda sa "cotizeze" la bugetul local. Suma pe care doreste sa o obtina municipalitatea este de peste 70 de milioane lei. In prezent, CNE este scutit, prin lege, de plata impozitului pe cladiri, a carui valoare se ridica la peste 100 milioane lei. CNE ocupa 91 de hectare de teren intravilan, adica 12% din suprafata totala a intravilanului localitatii. Ideea nu este inedita: centralele nucleare amplasate in tari europene platesc, de obicei, diferite taxe catre primariile pe raza carora sunt amplasate, care pot ajunge pana la cateva procente din cifra de afaceri. Societatea Nationala Nuclearelectrica, operatorul centralei, nu este de acord cu ataxa. Aceasta nu se aplica deocamdata, pentru ca intre partile implicate exista un litigiu in instanta.

Biruri desfiintate
Pana acum cativa ani, localitatile de frontiera din judetul Constanta impuneau, la randul lor, diferite taxe pentru cei care treceau granita: taxe ecologice, de salubrizare si de tranzit, care puteau ajunge pana la 30 de lei pentru fiecare autovehicul. De voie, de nevoie, consiliile locale din Negru Voda, Ostrov si Limanu au hotarat, inca de acum doi ani, revocarea acestora. Pentru a-si manifesta insa mahnirea, au abandonat si o serie de servicii pe care le sustineau, spun ei, din aceste taxe. De exemplu, primarul din Ostrov a stopat lucrarile de ecologizare si intretinere a punctului de frontiera.

Cele mai citite

Călin Georgescu: Noul Hate pentru clasa politică sau meteoritul electoral care a lovit România?

Călin Georgescu nu este doar o surpriză a alegerilor, ci și o anomalie electorală care zguduie percepțiile tradiționale despre ce vrea să fie un...

Călin Georgescu și enigma sondajelor: cele patru explicații care l-au ținut în umbră

Casa de sondare care a prognozat-o pe Elena Lasconi în turul al doilea al prezidențialelor are câteva repere Călin Georgescu, candidatul independent care a...

Rezultate fără precedent în istoria prezidențialelor din România

Independentul Călin Georgescu dă peste cap sondajele și campaniile tradiționale, surclasând toate partidele După numărarea a 95% din secțiile de votare, rezultatul este unul pe...
Ultima oră
Pe aceeași temă