Un numar important de dosare sunt respinse de Directia de Munca, Solidaritate Sociala si Familie Constanta pentru ca tinerele mamici raman insarcinate fara a realiza venituri profesionale. Pentru a fi evitate aceste situatii, directorul Directiei de Munca, Solidaritate Sociala si Familie Constanta, Dana Dragomir, a anuntat ca directia a editat un ghid, distribuit in toate institutiile publice, pentru ca femeile sa se poata informa. In cazul in care nu are 12 luni lucrate, solicitanta va primi mai putini bani, cam un sfert din suma cuvenita in mod normal.
Vechimea necesara pentru a primi indemnizatia de stat este ca pana in momentul nasterii mamica sa aiba 12 luni lucrate.
De asemenea, daca au realizat perioade de stagiu de cotizare in sistemul public de pensii, in conditiile prevazute de lege, au realizat in sistemul public de pensii perioade de stagiu de cotizare pe baza de contract de asigurare sociala, au beneficiat de indemnizatia lunara pentru cresterea copilului pana la varsta de 2 ani, respectiv pana la 3 ani in cazul copilului cu handicap, de pensii de invaliditate, de concediu fara plata pentru a participa la cursuri de formare si perfectionare profesionala din initiativa angajatorului, au lucrat cu contract individual de munca in strainatate, pe baza acordurilor guvernamentale bilaterale incheiate de Romania cu alte state, aceste perioade sunt luate in calcul pentru primirea indemnizatiei.
Dosar complet
Dovada realizarii de venituri, eliberata de angajator, de administratia financiara sau de alte institutii abilitate din care sa rezulte ca persoana indreptatita a realizat venituri cu caracter salarial, din activitati independente sau agricole, toate acestea trebuie sa se regaseasca la dosarul viitoarei mamici. Dana Dragomir, directorul Directiei Muncii Constanta, a afirmat ca solicitanta trebuie sa faca dovada prin actul eliberat de autoritatile competente din care sa rezulte ca s-a aflat in una sau mai multe din situatiile definite ca perioade asimilate si dovada stagiului de cotizare in sistemul public de pensii. In acelasi timp, solicitanta indemnizatiei trebuie sa depuna o cerere, insotita de copia actului sau de identitate si a certificatului de nastere al copilului pentru care se solicita dreptul ori, dupa caz, de livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul, precum si de acte doveditoare care sa ateste indeplinirea conditiilor prevazute de ordonanta de urgenta. Doar daca e cazul se mai solicita certificatele de nastere ale tuturor copiilor nascuti dupa data de 1 ianuarie 2006, hotararea judecatoreasca de incredintare in vederea adoptiei sau de incuviintare a adoptiei si, dupa caz, hotararea judecatoreasca, hotararea Comisiei pentru protectia copilului ori decizia directorului general al Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului pentru masura plasamentului sau a plasamentului in regim de urgenta, hotararea judecatoreasca de instituire a tutelei sau dispozitia autoritatii tutelare, potrivit legii.
Numar de inregistrare de la primarie
Odata completat, acest dosar va fi depus la primarie, de unde trebuie sa cereti numar de inregistrare. Fie ca se face in cont curent, cont de card sau prin mandat postal, fiecare mamica isi primeste indemnizatia in functie de preferinta. Maximum 60 de zile este perioada de la data depunerii cererii pana la prima plata. Intre 10 si 25 ale lunii se va face plata prin mandat postal, iar mandatul se poate incasa pana pe data de 28 a lunii, de la oficiul postal.