0.2 C
București
vineri, 27 decembrie 2024
AcasăSpecialCheia succesului, actorii!

Cheia succesului, actorii!

Cand ai valori in distributie, intr-un film, serial sau show tv, succesul e asigurat, audienta castigata. Un exemplu l-a oferit recent telenovela "Inima de tigan" de la postul Acasa. A avut rating record, ingropand pana si circul electoral.

Telenovela produsa de Media Pro, "Inima de tigan" a reusit performante, recorduri de audienta, a surclasat pana si meciuri de fotbal, cat si comunicarea exit-poll-urilor, estimarilor la alegerile locale. Superficial, unii pot spune ca orice subiect despre viata tiganilor atrage privirea. Se insala cei ce gandesc astfel. Antena 1 a produs si ea un fel de telenovela comica despre tigani, "Clanul Spranceana", care a decedat repede din lipsa de audienta. Se desfasura, la un moment dat, in paralel cu "Inima de tigan", dar era atat de pueril realizata incat telespectatorii se refugiau la postul Acasa. Cheia succesului acestei telenovele se afla la actori, valori ale teatrului nostru, al caror talent a fost servit de un scenariu solid construit, de un regizor priceput, de o echipa de profesionisti. Si in "Clanul Spranceana" erau distribuiti cativa actori respectabili, precum Marius Bodochi, alaturi de o serie de vedete abonate la toate ziarele ahtiate dupa nurii lor. Numai ca la noi "vedetele" nu sunt artiste autentice, si cand sunt puse sa si joace un rol, iar scenariul e o facatura, rezultatul este o productie ce nu are mare priza la public.

 

In "Inima de tigan" povestea era simpla, am putea spune "clasica" in intentii, reda conflictul iscat in jurul iubirii dintre Medalion, fiul unui bulibasa peste o satra de tigani, si Irina, fiica unui bogatas parvenit. Conflictul era istet ramificat si condus in zone diverse. Replicile aveau miez, sustineau tensionat situatiile si ocoleau vulgaritatea. Acest scenariu corect respectand regulile telenovelei, putea sa ramana pretextul unei productii de duzina, daca nu erau ei, ACTORII de marca ai teatrului romanesc. Cand personajul bulibasa si amicul lui sunt Gheorghe Dinica si Marin Moraru, cand State Potcovarul, tiganul plimbat la Paris e Gheorghe Visu, cand consoartele "sefilor" sunt Carmen Tanase (Flacara) si Florina Cercel (Spania), cand bogatasul ce nu suporta tiganii e Florin Zamfirescu (Gigi Dumbrava), cand ginerele lui smecher este Vlad Zamfirescu (Luca), personajele obtin credibilitate. Fireste, pe langa maestri, numeroasa distributie a cooptat tineri actori la inceput de drum, profesionisti sau amatori in ale studiului artei teatrale, dar haraziti cu farmec si talent. Nicoleta Luciu a demonstrat ca este o actrita de-acum formata, in Roza, fiica lui State, Andreea Patrascu a aratat sensibilitate si sinceritate in interpretarea Irinei, Denis Stefan a trait credibil dramaticele situatii ale fiului bulibasei ajuns medic, activand intr-o alta lume, respectand insa, datina satrei. Ca intr-o telenovela spectaculoasa distributia a solicitat o sumedenie de interpreti, si toti s-au manifestat ireprosabil. Au invatat de la partenerii lor de exceptie regula firescului in interpretare, si "Inima de tigan" a devenit o poveste emotionanta. Desigur ca in umbra imaginilor a functionat o echipa de profesionisti. Mai intai un regizor, Iura Iuncasu, stapan pe expresia ilustrarii filmice atractive a subiectului, – alaturi de Alexandru Fotea si Sebastian Voinea -, atent la indrumarea actorilor. Telenovela nu era statica, avea un montaj alert si filmari pe multiple planuri, de la cele de interior la cele de exterior, atent surprinse in amanunt de imagine. Scenografic, de la decor la costume, totul era cu migala conceput. Chiar daca nu suntem fani ai acestui gen popular, "telenovela", trebuie sa recunoastem meritele realizatorilor.

Regula ca artistul este cheia audientei, mai ales daca mai are in spate si o echipa – regizori, producatori, creatori de imagine – este sfanta. Importanta acestei reguli s-a dovedit pe deplin si in planul show-urilor electorale. Alegerile locale tratate pe micul ecran au fost un circ, o varza, un ghiveci fara sare si piper. S-au transformat intr-o tiganiada la stefanesti si prin alte locuri cu "esti" in coada, telespectatorii preferand "Inima de tigan", nu pe cea manipulata in paruielile politichiei. Esecul audientei show-urilor electorale a pornit si de la numerosii "actori" neprofesionisti distribuiti de partide in roluri de "catindati" la primarii, dar si de la "regizori". In acest caz, "regizorii" au fost liderii partidelor, niste demagogi cu tolba plina de interese personale care au manipulat posturi de televiziune, ca sa le iasa manipularea cetatenilor chemati la vot. Bietii alegatori in loc sa-si voteze primarii gospodari au votat partide, majoritatea dintre ei. La o penibila emisiune "Culisele electorale" de la postul public, oricarui alegator de bun simt, i se facea greata, urmarind tot felul de sefi de campanii si "specialisti in comunicare" cum vorbeau dansii despre "marketing politic" si "desing-ul de campanie". Nu uitati ca le mai puteti da o replica "actorilor" care se lauda cu succesul lor electoral, duminica, la turul doi. "Distributia" pentru primarii ar fi  trebuit sa fie macar pe jumatate la fel de valoroasa ca aceea din… "Inima de tigan", ca sa aiba, peste patru ani, cu ce audienta lauda cei alesi. Cu proiecte, nu cu vorbe goale! 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă