„Explore the Carpathian gardens”, noul brand de ţară al României, a fost lansat ieri la Expoziţia Universală de la Shanghai.
Tot ieri însă bloggerii români au descoperit că logo-ul, reprezentând o frunză, seamănă izbitor cu cel al unei companii de transport brita-nice – Change Transport – care va lansa în mai puţin de o lună autobuze ecologice pe aeroportul londonez Heathrow. Potrivit acestora, logo-ul ar fi putut fi achiziţionat de pe internet contra sumei de 250 de dolari, în condiţiile în care Ministerul Turismului a plătit firmelor spaniole THR-TNS 890.000 euro pentru realizarea brandului României. Ministerul condus de Elena Udrea susţine că în contractul semnat cu TNH-TNS este precizat că „prestatorul garantează că elementele manualului de brand sunt originale şi nu încalcă dreptul de autor, drepturile conexe sau un alt drept de proprietate intelectuală aparţinând sau exercitate în condiţiile legale de către un terţ”. Tot ieri, Hotnews.ro a mai descoperit ceva: o persoană particulară ar fi înregistrat pe internet domeniul „carpathian garden” cu o săptămână înainte de lansarea oficială a brand-ului de ţară.