17.8 C
București
sâmbătă, 28 septembrie 2024
AcasăSpecialCare sunt autostrăzile electorale din Ardeal

Care sunt autostrăzile electorale din Ardeal

Anul 2012 ar urma să aducă inaugurarea mai multor tronsoane de autostradă în Transilvania şi Banat. Iar tăierile de panglici vor avea loc exact în anul în care se anunţă una dintre cele mai încinse bătălii electorale din ultimele două decenii.

 

După un an în care au stagnat, lucrările la Autostrada Transilvania ar urma să fie reluate în 2012. De data aceasta, însă, compania americană Bechtel, care a primit, în decembrie 2003, fără licitaţie, contractul pentru construirea întregii autostrăzi, acordat de fostul Guvern PSD, va mai lucra doar pe tronsonul Borş – Suplacu de Barcău din judeţul Bihor.

De fapt, este vorba de finalizarea acestui tronson, început acum şapte ani şi care ar urma să fie dat în folosinţă în vara anului viitor. Un alt tronson al Autostrăzii Transilvania care ar urma să fie gata anul viitor este Gilău – Nădăşel, din judeţul Cluj. „Imediat ce, în această lună, vom aproba în Guvern noua formă a contractului cu Bechtel, vom demara procedura de scoatere la licitaţie a tronsonului Gilău – Nădeşel, pentru a-i ajuta şi pe cei care circulă spre Zalău”, a declarat, la Vâlcele, judeţul Cluj, premierul Emil Boc.

Autostrada Banatului, gata abia la anul

Un alt proiect important de infrastructură care va fi dat în folosinţă anul viitor este autostrada Arad – Timişoara, de pe traseul Coridorului IV Paneuropean. Iniţial, reprezentanţii Ministerului Transporturilor sperau să termine acest tronson la începutul iernii. Însă, cea mai realistă variantă este cea în care acest tronson va fi gata abia în primăvara anului 2012, pentru că firmele constructoare nu vor fi capabile să finalizeze toate elementele de siguranţă. De asemenea, în toamna anului viitor, ar urma să fie dată în folosinţă şi autostrada Arad – Nădlac, care va conecta sistemul de autostrăzi din România cu cel din Ungaria. Cele două autostrăzi din Banat vor fi legate prin centura rutieră a Aradului, care va avea, de asemenea, regim de autostradă.

Tot pe traseul Coridorului IV Paneuropean ar putea fi finalizat şi un tronson de pe autostrada dintre Deva şi Sibiu, în condiţiile în care centura Sibiului, în regim de autostradă, a fost finalizată de mai multă vreme. Tactice guvernanţilor de a inaugura mari proiecte de autostradă nu este ceva nou. Guvernul PSD, condus de Adrian Năstase, a insistat să organizeze ceremonia oficială de începere a lucrărilor la Autostrada Transilvania cu câteva luni înainte de începerea efectivă a lucrului, pentru a-l favoriza pe candidatul PSD din 2004 la Primăria Clujului, Ioan Rus. În anul 2009, premierului Emil Boc a insistat ca lucrările de la tronsonul Câmpia Turzii – Turda al Autostrăzii Transilvania să fie gata în toiul alegerilor prezidenţiale.

Centurile, în şantier

Anul viitor va aduce şi alte proiecte de infrastructură. Centura Clujului, de pe traseul Vâlcele – Apahida, ar urma să fie finalizată în luna iunie a anului viitor. Tot anul viitor ar urma să înceapă lucrările la centura rutieră a oraşului Târgu-Mureş. Lucrări asemănătoare vor avea loc în mai multe oraşe din Transilvania, cu precădere cele conduse de primari ai actualei coaliţii de guvernare. Premierul Emil Boc a oferit şi cifre. El a spus că, în acest an, Guvernul a alocat pentru investiţii suma de 36 de miliarde de lei, iar anul viitor, suma alocată acestui capitol va fi de 43 de miliarde de euro.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă