Lotul II al Autostrăzii Nădlac-Arad, dar şi noul punct de control de la graniţă vor fi inaugurate în 11 iulie, când se va face joncţiunea cu autostrada din Ungaria, a anunțat purtătorul de cuvânt al CNADNR, Bogdan Cotârlici, relatează Mediafax.
La eveniment sunt aşteptaţi premierul Victor Ponta şi omologul său din Ungaria, Viktor Orban.
Conform sursei citate, a fost amenajat noul punct de control de la frontieră, iar în aceeași zi va fi deschis circulației lotul II al Autostrăzii Nădlac-Arad, cuprins între Pecica și Arad, dar și segmentul de autostradă din Ungaria, cuprins între frontieră și Mako.
Citește și: „Performanţă”.16 kilometri de autostradă în 2015
Reprezentanții consorțiului care au realizat lucrările la autostradă spun că sunt pregătiți pentru deschiderea circulației.
Potrivit PSD Arad, la inaugurarea autostrăzii sunt așteptați premierul Victor Ponta, dar și premierul Ungariei, Orban Viktor.
Lotul II din Autostrada Nădlac-Arad are o lungime de 16 kilometri, însă șase kilometri au fost deschiși circulației în luna decembrie 2014, odată cu primul lot, pentru a exista legătură între DN 7 și șoseaua de mare viteză. Astfel, CNADNR va deschide traficului cei zece kilometri rămași, cuprinși între DN 7 Pecica și Arad.
Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.
Citește și: Master Planul Transporturi: Cele 12 autostrăzi prioritare ale României
Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.
CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, şi a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.
CNADNR a reziliat în vara anului trecut şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului al doilea, după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%. Lotul al doilea al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi – Max Boegl.