7.6 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialC4 Picasso facelift. Sufrageria high-tech

C4 Picasso facelift. Sufrageria high-tech

Faceliftul lui C4 Picasso este impresionant nu neapărat prin schimbările aduse, cât mai ales prin faptul că menţine maşina în avangarda segmentului maşinilor multiscop (MPV), cu dotări la care puteai doar visa în urmă cu câţiva ani dacă achiziţionai o maşină premium. Ce aduce nou, aşadar, C4 Picasso în 2011?

 

În primul rând, noul C4 Picasso aduce câteva modificări de design faţă de modelul standard: avem acum noul logo al mărcii poziţionat în mod impozant pe capotă, spoilere şi stopuri noi, lumini de zi LED, precum şi materiale noi la interior. Acestora li se adaugă o listă lungă de accesorii, dintre care nouă ne-a atras atenţia echiparea cu două ecrane DVD pentru locurile spate, rabatabile şi escamotabile în spătarele scaunelor faţă, o dotare care poate asigura liniştea în habitaclu în cazul drumurilor mai lungi efectuate cu copiii.

Livingroom pe roţi

Citroën a reuşit cumva să rafineze toate atuurile interiorului fără a strica nimic: avem plastice de calitate, tapiţeria încântă vizual şi tactil, modularitatea este accentuată de posibilitatea rabatării, dar şi a culisării individuale a scaunelor spate, iar bordul rămâne cel mai high-tech de pe toate familialele disponibile pe piaţă, fără a-şi pierde ergonomia.

Există şi un minus: volanul cu butuc fix a rămas în oferta C4 Picasso, în ciuda faptului că maşinile noi ale mărcii au renunţat în sfârşit la el – de aici vine şi necesitatea adaptării la dispunerea ciudată a butoanelor de comandă de pe volan. Pavilionul vitrat asigură lumină destulă pentru tot habitaclul, iar tuşele de rafinament, precum sistemul Hi-Fi, navigaţia şi sistemul de parfumare ambientală, transformă atmosfera de la bordul lui C4 Picasso într-o experienţă senzorială foarte plăcută.

Uşor cu sufrageria pe serpentine

C4 Picasso facelift 2,0 HDI 150 CP a rămas aceeaşi maşină moale ca originalul: 10,7 secunde pentru 0-100 km/h, o cutie de viteze manuală cu o cursă scurtă a schimbătorului, o direcţie electrică, precum şi o poziţie foarte înaltă la volan – toate acestea completează tabloul unei maşini care îţi curmă apetitul sportiv. Privind însă prin prisma scopului existenţei ei pe piaţă, începi să apreciezi ţinuta de drum confortabilă şi sigură, precum şi faptul că te îmbie să conduci liniştit – chiar şi pe serpentinele Transalpinei, pe unde am dus-o la test.

Cuplul oferit de propulsorul de 2 litri este bine calibrat pentru greutatea mare a maşinii: 340 Nm disponibili de la 2000 de ture înseamnă depăşiri rapide şi capacitatea de a urca rampele cu maşina încărcată fără a te teme. Suspensiile reuşesc să amortizeze foarte bine denivelările mari şi gropile, dar au ceva probleme în a filtra cum se cuvine denivelările mici şi dese. În schimb, consumul este decent pentru puterea dezvoltată: 8% am înregistrat pe cei 900 km parcurşi în stil tare, cu motorul nerodat şi pe un traseu căţărat prin munţi – veţi reuşi uşor să vă apropiaţi de cei 5,9% anunţaţi de producător.

La 25.100 de euro cu TVA inclusă, C4 Picasso Exclusive îţi oferă tot ce ai nevoie ca dotări la o maşină de familie. Cu opţiuni gen Alcantara, sistem de navigaţie, avertizare la părăsirea benzii de circulaţie, pavilion vitrat panoramic, DVD ş.a.m.d. ajungi la circa 30.000 de euro, un preţ similar SUV-urilor sau limuzinelor de clasă medie pe care le cumpără mulţi familişti doar pentru a se simţi în siguranţă în trafic. Sincer, C4 Picasso este o alegere mult mai bună pentru familii: spaţiul modular, confortul şi consumul au valori mai bune. Dar mai ales C4 Picasso îţi oferă o experienţă de călătorie incomparabil de high-tech şi de colorată. Pentru o familie, asta chiar face diferenţa!  

Citroen C4 Picasso 2,0 HDI Exclusive

 Motor: 1997 cmc, motorină

 CP: 150/3700 rpm

 Cuplu maxim: 340 Nm / 2000 rpm

 Lungime, lăţime, înălţime: 4468/1831/1665 mm

 Ampatament: 2728 mm

 Greutate la gol: 1685 kg

 Transmisie: manuală 6+1

 Rezervor: 60 litri

 Portbagaj: 500/605 litri

 Viteza maximă: 195 km/h

 Acceleraţie 0-100 km/h: 10,7 s

 Consum urban, extraurban, mixt: 7,5%, 4,9%, 5,9%

 Emisii CO2: 154g/km

 Preţ: 25.100 cu TVA inclusă

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Un avion de marfă DHL s-a prăbușit în apropierea aeroportului Vilnius din Lituania: un mort și trei răniți

Un avion cargo Boeing 737-400 operat de Swiftair pentru DHL s-a prăbușit luni dimineața în apropierea Aeroportului Vilnius din Lituania, provocând moartea unui membru...

Cipru face pași către o eventuală aderare la NATO: detalii discutate cu președintele SUA și liderii Alianței

Președintele Republicii Cipru, Nikos Christodoulides, a prezentat un plan detaliat privind o posibilă viitoare aderare la NATO în cadrul unei întâlniri cu președintele american...

Marcel Ciolacu a demisionat din funcția de președinte al PSD după eșecul din alegerile prezidențiale 

Marcel Ciolacu și-a dat demisia din funcția de președinte al PSD luni, 25 noiembrie, după ce a ratat intrarea în turul II al alegerilor...
Ultima oră
Pe aceeași temă