Sfârşitul anului şcolar şi universitar generează un nou „boom“ al rezervărilor de vacanţe, 35% dintre turişti cumpărându-le online, în rate, conform unui studiu realizat de un touroperator local. În același timp, semnalele din piață ne arată că românii nu se tem nici de evenimentele recente din Turcia și aleg litoralul acestei țări pentru o vacanță „deluxe“ la prețuri foarte mici în comparație cu alți ani.
„Remarcăm o preferinţă din ce în ce mai mare a clientului român pentru utilizarea mijloacelor de plată bancare, în special prin cardurile de credit cu dobândă zero. În ultimii trei ani, de când ofertele early booking sunt alese de tot mai mulţi români, înregistrăm şi o creştere anuală, de 25%, a numărului celor care folosesc cardul de credit pentru plata în rate“, subliniază Marius Usturoiu, directorul general Mareea, realizatorul studiului.
Pe partea de turism intern, se înregistrează o creştere de 15% faţă de 2015, ponderea cea mai mare a vânzărilor fiind deţinută de litoral (85% din total), căruia îi urmează staţiunile balneoclimaterice, cu 10%, respectiv staţiunile montane, cu 5%. De asemenea, se observă o creştere a rezervărilor pentru hotelurile tip all inclusive de pe litoralul românesc, dar şi o creştere a cererii pentru hotelurile cu centre SPA.
Cele mai vândute vacanţe pe litoralul românesc sunt în Mamaia, Eforie Nord, Venus, Saturn, iar la munte, în Predeal, Sinaia, Poiana Braşov, Buşteni.
La ora actuală, pe litoralul românesc sunt 9 hoteluri de 5 stele, 59 hoteluri de 4 stele, 153 hoteluri de 3 stele, 91 hoteluri de două stele şi 2 hoteluri de o stea. Din totalul de 314 de hoteluri, 23 de hoteluri au regim all inclusive. Pe litoral sunt autorizate peste 800 de structuri de cazare. Conform studiului Mareea, românii preferă din ce în ce mai mult hotelurile de 3 şi 4 stele şi serviciile all inclusive. Cele mai multe hoteluri cu regim all inclusive, 9, sunt în Mamaia.
Grecia rămâne destinaţia externă favorită a românilor, în special a familiştilor, înregistrându-se o creştere a vânzărilor de 7% faţă de anul precedent. Vânzările se concentrează pe insulele cunoscute (Creta, Rhodos, Zakynthos şi Corfu), dar şi pe partea continentală (Halkidiki, Riviera Olimpului), unde se ajunge repede cu autocarul sau automobilul.
„În 2016, rezervările în sistem early booking au înregistrat o creştere de 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. La ora actuală, 40% din totalul rezervărilor noastre au fost efectuate prin early booking, iar în 2015 ponderea a fost de 35,7%. În prezent, după o stagnare, se înregistrează din nou un puternic val de rezervări, datorită începerii vacanţelor şcolare şi universitare“, a mai spus Marius Usturoiu.
Conform studiului, 70% dintre turiştii români care merg în Bulgaria preferă serviciile all inclusive, iar 30%, demipensiune şi bed & breakfast. Majoritatea românilor aleg hoteluri de 4 stele. Albena este staţiunea preferată de familişti, căreia îi urmează Nisipurile de Aur, Sunny Beach şi Nessebar.