12.2 C
București
joi, 18 aprilie 2024
AcasăSocialProblemele elevilor de la țară

Problemele elevilor de la țară

Consiliul Consultativ al Copiilor, organism al Fundaţiei World Vision România, care reprezintă aproape un milion de copii din mediul rural, cere autorităţilor organizarea de şcoli de vară şi ore de educaţie remedială personalizate pentru fiecare elev în funcţie de nevoi pentru a recupera din materia pierdută în timpul pandemiei, când au fost impuse orele de predare exclusiv în mediul online.

“Vrem ca şcolile să rămână deschise şi să recuperăm o parte din materia pierdută, prin organizarea de şcoli de vară şi ore dedicate de educaţie remedială, personalizate în funcţie de nevoile fiecăruia dintre noi. Chiar dacă avem şcolile deschise, nu uitaţi de digitalizare! Avem nevoie de educaţie digitală pentru viitorul nostru”, se arată într-o scrisoare adresată de copii ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, ministrului Muncii, Raluca Turcan, şi preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii, Florica Cherecheş.

 

Nevoie de psihologi

Elevii mai cer protejarea copiilor, prin creşterea numărului de psihologi şi consilieri în şcoli şi constituirea unor comisii anti-bullying la nivelul fiecărei şcoli, formate din psihologi, consilieri, profesori, părinţi şi elevi.

O altă solicitare este participarea copiilor la luarea deciziilor care îi privesc.

“Vrem ca părerea noastră să influenţeze deciziile luate de autorităţile locale, judeţene şi naţionale. Astfel, solicităm înfiinţarea de structuri consultative ale copiilor chiar de la nivel local”, se mai menţionează în scrisoarea citată.

Potrivit unui comunicat al World Vision România, în scrisoare, copiii din mediul rural îşi descriu experienţele din pandemie.

Scrisoarea este bazată pe mărturii colectate de la sute de copii din mediul rural, elevi din clasele I-XII care trăiesc în unele dintre cele mai izolate şi sărace localităţi. Copiii transmit astfel mărturii directe privind efectul restricţiilor şi al şcolii online asupra sănătăţii lor mentale. Majoritatea acuză un nivel crescut de stres psihologic, în alte cazuri se poate vorbi de sentimente de înstrăinare, însingurare, neputinţă şi descurajare, de deprimare şi de pierderea interesului pentru şcoală sau chiar pentru viaţă.

În ceea ce priveşte pierderile de învăţare, scrisoarea copiilor din Consiliul Consultativ arată că acestea ar putea fi permanente.

În plus, izolarea la domiciliu a adus cu sine tensiuni în familie, a adăugat World Vision România.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

CEC Bank sărbătorește 160 de ani cu un logo aniversar

CEC Bank sărbătorește anul acesta 160 de ani de la înființare. Pentru a marca acest moment aniversar, anul acesta va fi utilizat un nou...

România va primi gaze din Qatar, ca alternativă la gazele din Azerbaidjan

România va primi gaz natural lichefiat din Qatar, ca alternativă la producția autohtonă și la gazele pe care România le va primi din Azerbaidjan. Acest...

Dotează igienic intrările în spațiul tău de business, pentru o bună curățenie și siguranță!

Indiferent de domeniul de activitate, în afaceri, igiena și siguranța nu ar trebui să fie niciodată neglijate. Există anumite situații în care acest aspect...
Ultima oră
Pe aceeași temă