Consiliul Național al Elevilor (CNE) susține că principala problemă a școlarilor este materia ce nu a fost parcursă, din cauza lipsei accesului la cursurile online.
“Conform datelor furnizate de către Ministerul Educaţiei în ultimele zile, peste 65 de mii de elevi se află în situaţia de a rămâne cu mediile neîncheiate la acest moment. O corelare cu numărul elevilor care nu au avut acces la internet pe durata şcolii online (peste 230 de mii, conform datelor ministerului) ne arată că, pe lângă mediile care vor rămâne neîncheiate, elevii defavorizaţi se confruntă cu o altă mare problemă: acumularea lacunelor în procesul de asimilare a materiei”, se arată într-un comunicat de presă al CNE.
Reprezentanții elevilor solicită Ministerului Educaţiei realizarea, în regim de urgenţă, a unei proceduri metodice adresate cadrelor didactice privind desfăşurarea orelor online, pentru a asigura caracterul unitar al orelor remediale ce vor avea loc în unităţile de învăţământ.
CNE consideră că este absolut necesar ca modul de desfăşurare al orelor remediale, precum şi conţinutul şi frecvenţa acestora să fie decise la nivelul fiecărei clase, de către elevi şi profesori, în funcție de nevoile specifice de învăţare ale elevilor.
Termenul limită
Este imperios ca Ministerul Educaţiei să publice, până pe data de 5 februarie, toate datele privind examenele naţionale, incluzând data desfăşurării şi conţinuturile cuprinse în programa de examen, dacă acestea vor fi modificate, mai susține CNE.
În ceea ce priveşte încheierea mediilor, reprezentanții elevilor apreciază că măsura prelungirii perioadei dedicate acestui proces reprezintă, în lipsa unui parcurs coerent de recuperare a materiei, doar o formă fără fond, deoarece elevii, chiar dacă vor avea mediile încheiate, tot nu vor fi parcurs/asimilat toate conţinuturile din programa şcolară.
“Educaţia remedială trebuie să înceapă cât mai devreme cu putinţă, astfel încât acest proces să nu fie unul grăbit, ci unul care să se deruleze în timp. Prioritară este recuperarea pentru elevii din clasele terminale şi pentru cei din mediile dezavantajate, care nu au putut intra la orele online. În aceste momente, Ministerul Educaţiei trebuie să acţioneze cu celeritate, respectând drepturile şi având în vedere interesul superior al elevilor! Educaţia trebuie să continue, însă nu oricum, ci respectând un set de norme de calitate. Nu ne putem face că facem educaţie.”, a declarat președintele CNE, Rareş Voicu.