10 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăSocialBulgaria construiește autostrăzi de două ori mai ieftin decât România

Bulgaria construiește autostrăzi de două ori mai ieftin decât România

Bulgaria construiește cele mai ieftine autostrăzi din Europa, a declarat zilele trecute ministrul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice, Nikolai Nankov, într-o audiere din Parlament, potrivit Novinite.com. Nankov, însă, a precizat că, în ciuda prețurilor scăzute, calitatea autostrăzilor din Bulgaria este bună.

Prețurile autostrăzilor din Bulgaria sunt relativ mai scăzute decât în Europa, a explicat ministrul dezvoltării regionale Nikolai Nankov. El a menționat că prețul mediu pe kilometru al unei autostrăzi din Bulgaria din 2000 este de 3,1 milioane de euro, în Serbia – 5,5 milioane de euro, în România – 6,3 milioane de euro, iar în Grecia puțin peste 10 milioane de euro. Potrivit lui Nankov, cu toate acestea, prețul scăzut nu este în detrimentul calității.

Ministrul Nankov a mai spus că țara vecină va avea până la finele lui 2024 autostrada Hemus (433 kilometri între Sofia și Varna) completată.

Bulgaria a început să construiască autostrăzi în 1973, iar până la căderea comunismului avea deja asfaltaţi 270 de kilometri. Acum, vecinii de peste Dunăre circulă pe aproape 800 de kilometri de şosea rapidă, printre care și autostrada Sofia – Burgas, de 360 de km, care leagă estul de vestul țării.

Lipsa autostrăzilor este cea mai gravă și rușinoasă problemă a României, care se sufocă în doar 748 kilometri de autostradă, împărțiți în bucățele izolate. Deși am avut la dispoziție fonduri europene nerambursabile de miliarde de euro pentru dezvoltarea infrastructurii, fix la acest capitol România a stat cel mai prost la absorbție.

Polonia, de exemplu, care se afla în aceeași situație ca a noastră, cu secțiuni foarte mici, dispersate, construite în ani întregi, a știut să profite de aderarea la UE și de fondurile europene care i-au fost alocate. De la momentul aderării, rețeaua de autostrăzi și drumuri expres a explodat în Polonia, ajungând în prezent la circa 3.200 de kilometri, de peste patru ori mai mult ca în 2004, când lungimea lor totaliza 759 km.

 

Cele mai citite

Protejarea pădurilor din Ilfov este piatra de temelie a viitoarei Centuri Verzi București-Ilfov

Înscrisă ca amendamente la noul Cod Silvic, protejarea pădurilor din Ilfov împotriva exploatărilor comerciale, piatra de temelie a viitoarei Centuri Verzi București-Ilfov, a fost...

Bătălia pentru Sectorul 1: imperativa coaliție anti-Clotilde

Se ascute lupta, o dată cu nominalizarea lui Sebastian Burduja și a Gabrielei Firea, candidați separați ai coaliției PSD-PNL, pentru funcția de primar general...

Protejarea pădurilor din Ilfov este piatra de temelie a viitoarei Centuri Verzi București-Ilfov

Înscrisă ca amendamente la noul Cod Silvic, protejarea pădurilor din Ilfov împotriva exploatărilor comerciale, piatra de temelie a viitoarei Centuri Verzi București-Ilfov, a fost...
Ultima oră
Pe aceeași temă