3 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024
AcasăSocialANPC a terminat cercetarea la compania Blue Air. Ce măsuri va lua

ANPC a terminat cercetarea la compania Blue Air. Ce măsuri va lua

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat miercuri că a încheiat cercetarea de fond, începută în urmă cu mai bine de două luni în urmă ca ca urmare a numărului însemnat de reclamații referitoare la serviciile oferite de Blue Air Aviation S.A.

ANPC precizează că primit un număr mare de plângeri împotriva Blue Air din toată țara, dar și din alte state ale Uniunii Europene.

”A venit momentul să primească, de această dată, compania aeriană un bilet din partea Autorității noastre, oferindu-le acestora posibilitatea de a contribui la bugetul de stat într-o măsură egală cu cea prin care ei au înțeles să oblige consumatorii să participe la finanțele companiei, fără ca aceștia să-și dea acordul. În schimbul acestei contribuții, ce va fi substanțială, noi le vom oferii un cazier comercial. Iar, exact după modelul activității companiei aeriene, nici noi nu o să le dăm banii înapoi și ei vor avea posibilitatea păstrării cazierului”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

ANPC a derulat și finalizat cercetarea la Blue Air printr-o echipă de comisari foarte experimentată

De derularea controlului s-a ocupat o echipă formată din trei comisari ANPC cu mare experiență, care fac parte din grupul de impact la nivel național al comisarilor cu drept de control în toată țara. Echipa a realizat acțiunea de mare anvergură, căreia i s-a adăugat contribuția Centrului European al Consumatorilor România. Acesta, având ca activitate instrumentarea sesizărilor transfrontaliere ale consumatorilor, a centralizat reclamațiile, pe aceeași temă, sosite din afara granițelor țării, se specifică în comunicatul instituției, preluat de economica.net.

În acest moment, demersul nu este pe deplin terminat, ANPC așteptând publicarea în Monitorul Oficial a comisiei pentru stabilirea cuantumului amenzii ce va fi aplicată operatorului economic, așa cum prevăd reglementările recentei Ordonanțe de Urgență nr. 58/2022. Aceasta modifică și completează unele acte normative din domeniul protecției consumatorilor, armonizând, totodată, în legislația națională, prevederile Directivei Omnibus, care specifică un nivel al amenzilor contravenționale ce pot ajunge până la 2 milioane de euro, în funcție de gravitatea abaterii.

”Dat fiind că ne aflăm în plin sezon al vacanțelor și că orice neregulă în funcționarea unei companii de importanța unui operator aviatic, poate afecta un număr important de consumatori, vom reveni cu amănunte referitoare la acest caz, în raport cu evoluția sa”, se încheie comuniatul transmis de ANPC.

Urmărește România Liberă pe  Twitter, Facebook și Google News!

Catalin Serban
Catalin Serban
Cătălin Șerban scrie în presă din anul 2019, iar din februarie 2021 la România Liberă. A fost director de comunicare al Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și președinte al acestei organizații. A primit din partea Casei Regale a României, în anul 2015, Medalia „Regele Mihai pentru Loialitate" pentru organizarea excelentă a Alianței Naționale pentru Restaurarea Monarhiei și pentru devotamentul cu care a promovat ideile și cauza monarhică.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă