Românii afectaţi de situaţia de la Blue Air trebuie să se adreseze companiei, iar dacă nu se rezolvă cu compania, Autorităţii pentru protecţia consumatorilor, a declarat pentru Agerpres, comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, în cadrul unui interviu realizat la Strasbourg, apreciind că acest sistem a funcţionat „destul de bine”.
Adina Vălean spune că efectele situaţiei de la Blue Air, deşi cauzate de o situaţie specială, nu sunt noi în Europa.
„Noi am văzut în cursul sezonului de vară întreruperi şi probleme cu întârzieri, anulări de zboruri, peste tot în Europa. Asta s-a datorat faptului că multe dintre companiile aeriene sau dintre companiile din sistemul aerian, inclusiv cele care operează la sol sau cele legate de aeroporturi, au avut dificultăţi în a-şi susţine serviciile din cauza lipsei de personal, în principal. Adică post-pandemie multe companii şi-au concediat angajaţii şi a fost mai dificil să îşi refacă efectivele. Dincolo de cauza pentru care s-a întâmplat cu Blue Air, situaţii legate de anulări de zboruri şi întârzieri au fost permanent în timpul sezonului”, a afirmat Adina Vălean.
Înaltul oficial european a precizat că în cazul Blue Air „e o situaţie specială legată de partea financiară, de bonitatea companiei, este o altă discuţie”.
„Ce mă interesează pe mine, la nivel european, este ca pasagerii care au dreptul la rerutare, rambursare, sprijin, despăgubiri, să poată beneficia de aceste drepturi ale lor.
Sigur, se întâmplă, important este ca cei care au fost afectaţi de această situaţie să-şi poată primi drepturile, să fie rambursaţi. Ei trebuie să se adreseze companiei, dacă nu se rezolvă cu compania, Autorităţii pentru protecţia consumatorului.
Din evaluarea noastră, ăsta este sistemul care a funcţionat destul de bine şi post întâmplările din pandemie. Deci asta îi încurajez şi pe cei care au fost afectaţi de situaţia de la Blue Air”, a declarat comisarul european pentru transporturi.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!