Conducerea Ministerului Educației, nevoită să modifice structura anului școlar și modul de organizare a activității în instituțiile de învățământ preuniversitar, de cele mai multe ori de pe o zi pe alta, ajunge, cum era și de așteptat, să omită anumite aspecte importante însă.
Spre exemplu, după modelul anului școlar anterior, angajaților din învățământ li s-a transmis că pe durata vacanței de primăvară vor trebui să intre în concediu de odihnă.
Având experiența anului precedent, multe cadre didactice s-au conformat deja și au completat cereri pentru zile de CO.
Surpriză însă, de la Ministerul Educației a mai venit o decizie, care să le permită cadrelor didactice să meargă în activitate.
Este o decizie firească, dacă se dorește ca, în timpul vacanței prelungite, să fie organizate, la cererea părinților, cursuri remediale în școli și activități în grădinițe, așa cum anunța ministrul Sorin Cîmpeanu.
Conducerea Ministerului Educației a ajuns să conștientizeze că angajații din sistemul de învățământ preuniversitar nu se pot afla și în concediu și în activitate, în același timp.
Astfel, cadrelor didactice li s-a transmis că vor trebui să completeze o nouă cerere, care să o anuleze pe cea de concediu de odihnă.
După această iluminare a celor care decid destinul învățământului românesc, poate ne putem aștepta ca șefii Educației să mai realizeze și alte aspecte, ca de exemplu:
– că nu poți avea învățământ online fără dispozitive digitale conectate la internet;
– că nu poți avea un semestru cu prezență fizică în școli dacă acestea sunt închise;
– că nu mai poți vorbi de învățământ obligatoriu, cât timp cursurile se fac doar la cerere.
În concluzie, putem spune că profesorii vor ajunge să scrie mai mult declarații decât lecții, în pandemie.