fac publice studiile rezultate din analizarea rezultatelor obținute de elevii supuși deja celebrelor teste PISA.
Conducerea Ministerului Educației, oricare va fi la momentul comunicării următoarelor rezultate ne va spune, din nou, că nu există interes din partea elevilor pentru testele internaționale.
Parțial, este adevărat și acest aspect, dar grav este că nu se poate observa nicio îmbunătățire a rezultatelor elevilor noștri, niciun progres al modului în care este gândit procesul educațional în România, plecând de la feedback-ul oferit de aceste testări.
S-a revenit la testările PISA, după o pauză provocată de pandemie.
Elementul de noutate este că elevii noștri au susținut testările acum pe PC.
Acest lucru ar putea aduce o îmbunătățire a rezultatelor obținute de șara noastră la aceste testări, deoarece copiii români se descurcă destul de bine cu noile tehnologii.
Nu ar însemna însă un progres al modului de organizare a procesului didactic în școala românească.
Un lucru cert ne-au indicat testele PISA, de ani buni: elevii români nu pot utiliza noțiunile dobândite în școală pentru a identifica soluții la probleme de zi cu zi, prezentate în enunțurile subiectelor internaționale.
Concret, dacă elevilor nu este prezentată direct o ecuație matematică, ei nu reușesc să realizeze că o pot folosi pentru a calcula câte caiete pot încăpea într-o cutie, de exemplu.
Acest lucru arată o problemă pe care foarte puțin am văzut-o dezbătută: modul în care sunt pregătite viitoarele cadre didactice de predare.