Nu mai putem discuta despre șanse egale la educație.
Pe la diverse posturi TV de știri se vorbește despre 500.000 de elevi care nu au acces la învățământul online.
Aceasta ete o cifră înaintată, în semestrul al doilea al anului școlar precedent, când s-a luat pentru prima dată decizia ca toate unitățile de învățământ să treacă la regimul de predare online, de către guvernanți.
În realitate, din datele culese de sindicate și organizațiile nonguvernamentale din Educație, erau 800.000 de elevi în această situație.
Conducerea Ministerului Educației ne va spune că acum sunt mai puțini de 500.000, deoarece au mai fost împărțite câteva tablete elevilor.
Îmbucurător este că încep, chiar și în ultimul ceas, să se aplice câteva măsuri pentru îmbunătățirea situației.
Case ale corpului didactic din teritoriu asigură studiouri unde profesorii își pot înregistra orele de curs, iar acestea vor fi preluate de posturi de televiziune locale.
Nu este o premieră, această practică a existat și la televizunea națională și la mai multe universități de stat și private, chiar înainte de pandemie.
Când au fost introduse camerele de supraveghere la Bacalaureat și a fost înregistrată o rată de promovare extrem de scăzută, a existat această practică, de a oferi înregistrări video la televizor sau pe diverse platforme online cu pregătiri pentru Bac.
Aceste conținuturi video pot reprezenta un plus pentru anumiți elevi, dar și un mare minus pentru alții.
Aici, discutăm despre stilul de învățare al fiecărui copil.
În multe cazuri, elevii ajung să poată aplica o noțiune prezentată de profesor doar după ce acesta le supraveghează activitatea și îi îndrumă pas cu pas.
Mai ales la vârstele mici, dar nu doar în aceste cazuri, emoția reprezintă un factor determinant în dezvoltarea școlarului.
Este foarte greu sau aproape imposibil pentru un profesor să le mai poată oferi sprijin elevilor aflați în situația descrisă, în lipsa prezenței fizice și, mai ales, în lipsa unor mijloace tehnologice care să permită un dialog live cu școlarul, care să compenseze absența fizică din clasă.
Postările video nu oferă în niciun caz egalitate de șansă la educație, iar aici întreaga societate are de pierdut pe viitor, deoarece mulți copii ce depind de prezența fizică a profesorului pentru a înregistra informații și pentru a-și dezvolta anumite aptitudini, pot avea un potențial imens de a evolua.