Războiul rece pentru posturile directorilor de școli

Laurențiu Mușoiu 15.04.2021 - 00:08
Laurențiu Mușoiu

Timpul se scurge, iar presiunea din partea societății civile, după multe luni în care Educația a fost puternic afectată de pandemia COVID-19, crește pentru depolitizarea conducerilor unităților de învățământ.

Share

Condițiile vitrege din timpul pandemiei, vacanța de primăvară și anul școlar în curs prelungite, par să ofere un moment de respiro directorilor de școli impuși pe criterii strict politice, pentru a încerca să-și securizeze fotoliile.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că nu dorește organizarea concursului pentru ocuparea posturilor de directori înainte de examenele naționale.

Într-adevăr, ar fi o perioadă mult prea aglomerată, ca aceste concursuri să aibă loc aproape de primele probe ale Bacalaureatului.

În același timp, li se mai oferă ceva zile în plus directorilor numiți politic pentru a folosi toate mijloacele în vederea păstrării funcțiilor de  conducere ale unităților de învățământ preuniversitar.

La o conferință organizată recent de o ONG, s-a anunțat înființarea Asociația Directorilor din România, care, teoretic, ar trebui să lupte împotriva politizării sistemului de învățământ.

Având în vedere că, în acest moment, cei mai mulți directori de școli sunt numiți politic, pare absolut aberantă ideea că o asociație profesională formată de aceștia poate lupta împotriva politizării învățământului.

Din nou înțelegem că, pentru aceste personaje, politizarea Educației este doar atunci când se pune problema ca ele să fie schimbate din funcție.

În plus, această amânare a concursurilor pentru ocuparea posturilor de directori ar putea să vină cu efect de bumerang asupra lui Sorin Cîmpeanu, care, până după examenele naționale va fi mult mai uzat politic, iar viitorul său la conducerea Ministerului Educației ar putea depinde și de modul în care este gestionat sfârșitul anului școlar.

Directorii de școli cu influență în PNL ar putea avea ceva de spus împotriva lui Cîmpeanu, profitând de context.