Acest proiect a fost negociat ca un parteneriat public-privat în guvernarea Dăncilă. Acum, noul premier, Ludovic Orban, spune că e o glumă. Prin decizia de neîncepere a lucrărilor ceasul s-a mai dat înapoi încă o dată. Nu cu mult, cu vreo patru ani.
Se pare că ranchiuna e mult mai puternică decât raţiunea economică. Urmează noi proiecte, studii de fezabilitate, acorduri de mediu, dosare de finanţări, licitaţii, semnări de contracte. Erau 4 oferte pentru demararea lucrărilor la autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni. Printr-un simplu “X” s-a aruncat la coş o procedură încheiată, pentru a da voit timpul înapoi. Cine ce câştigă? Rămânem tot fără autostrăzi, chiar dacă o parte a populaţiei rămâne halucinată şi încremenită în butoiul de ură.
Cineva a dictat porunca: Nu spintecaţi Carpaţii cu autostrăzi! Există cel puţin două grupuri de interese. Care sunt acestea?
Jaspers, noul Voldemort
Nu avem un lobby european. Avem în schimb o dramatică acţiune domestică de hulire a tot ce e românesc. Inginerii noştri nu sunt buni, politicienii nu sunt în stare de proiecte majore, dar nimeni nu sesizează că la JASPERS, instituţia europeană care dă avize de bună administrare, nimic nu e bine. Posibil ca unele cozi de topor din ţară să le alimenteze raţiunile de neconformitate. Adevărata trădare naţională nu se vede din stradă. Acolo, unde civilii sunt tot mai puţini.
Orban a dat înapoi visul autostrăzii spre Braşov cu încă patru ani
Procedurile pentru Autostrada Comarnic-Brașov erau finalizate. Contractul urma să fie semnat în noiembrie 2019, iar lucrările trebuiau să înceapă în 2020. Prin anularea procedurii, PNL îi condamnă pe români la cel puțin încă patru ani de nervi şi agitaţie pe Valea Prahovei. Cineva nu vrea ca munţii noştri să fie spintecaţi.
Guvernul României sub conducerea PSD a investit timp, resurse umane și materiale pentru a parcurge toate etapele necesare atribuirii lucrărilor pentru Autostrada Comarnic – Brașov. În guvernarea Dăncilă, începuse aceeași procedură și pentru autostrada Tg. Neamț – Iași – Ungheni.
Primul lucru pe care l-a făcut noua putere înstăpânită e să anuleze evenimentul de semnare a acordului public-privat pentru construcţia mult discutatei porţiuni de autostradă între Comarnic şi Braşov. Muţenia a fost generală. În timp ce poporul era beat de fericire că noii felceri ai politichiei au stârpit ciuma roşie nimeni nu a observat că timpul de stat în trafic e egal cu cel din perioada mult hulită. Vorba unui fost prim ministru, printre cei care au nervii încordaţi în trafic sunt şi votanţii noului PNL. Îi zicem nou, pentru că epoca marilor ingineri şi constructori de ţară a apus. Acum noii Brătieni sunt pedeliştii, oamenii lui Blaga. Pe ei nu-i supără nici scărpinatul în nas, nici decolteurile provocatoare ale metreselor politice, nici declaraţia starostelui lor politic, ajuns în cel mai mare accident politic de la revoluţie încoace, preşedinte: “România nu are nevoie de autostrăzi”. Pedeliştii sunt ca vaporii unui deceniu ciung. Ce mişto de ei. S-au vopsit. Nimeni nu-şi mai aduce aminte ce coşmar au mai provocat băieţii lui Boc.
Zero proiecte de autostrăzi, doar vorbe de-a dura…
Zero km de autostradă, zero absorbţii, zero bani din parteneriate private. De ce? Pentru că se aşteaptă îngerul păzitor al marii finanţe, antice şi acceptate, pentru a da prinosul de bine şi a pune milostiva sabie pe cap celui care va fi să fie. To be or not to be. Asta e întrebarea anonimului de la transporturi, care nu e de capul lui.
Ludovic Orban a şi recunoscut că tronsonul Comarnic-Braşov va fi construit doar de ei, pentru că restul nu au avize de gentileţe şi de închinare pe la împărăţie.
Doar PNL e arvunit să facă autostrăzi, deştepte şi devreme acasă. Unui prim ministru, fost pesedist, chiar i s-a spus că la semnarea contractului pentru tronsonul Comarnic-Braşov îi sunt pregătite cătuşele pe masă. Zice fostul premier că ameninţarea a venit de la Florian Coldea, nr. 2 din SRI. Nu ştim pe cine să credem, dar vedem că autostrada e răsărită în paginile de propagandă, dar în hârtii nu le găseşte niciun agent inflitrat, pentru simplul motiv că nu-s pe nicăieri.
Promisiuni, promisiuni…
Poporul halucinat de binele dispariţiei ciumei roşii nu are cum să-şi dea seama că e iar târât între scaunele de la circ. Erect şi ţanţoş, fericitul votant al preşedintelui crede că lui îi va fi bine dacă altuia îi e rău. Un silogism al sinapselor făcute praf.
Cine plăteşte şi alege constructorul
În urmă cu numai o lună, Ludovic Orban a declarat că ”îi este ruşine să vorbească despre autostrada Comarnic-Braşov, având în vedere istoricul acestui proiect”, precizând că Guvernul încă nu a luat decizia dacă acest tronson va fi finanţat de la bugetul de stat sau prin parteneriat public-privat. Poate că l-a luat gura pe dinainte când a indicat şi cine să câştige licitaţia, că doar fraierii cred că banii se dau de la Marea finanţă fără a se indica şi prestatorul.
PNL trebuie să guverneze ca să avem autostrăzi
Întrebat dacă autostrada Comarnic-Brașov va fi realizată în cinci ani, Ludovic Orban a răspuns „Da, dacă rămânem noi la guvernare. E valabil și pentru Sibiu-Pitești”. Așadar, se instituie obligaţia plenară a permanentizării PNL la putere, pentru a fi siguri că ajungem spre Europa cu vreo patru ceasuri mai devreme.
Aşteptăm şi al doilea guvern, poate şi al treilea. Dacă nu vor apărea autostrăzile, cei care nu ne-am dus după fentă vom cere baritonilor indignaţilor de atunci sau de aevea să strige în cor: “Am fost nişte idioţi.”
Cei care nu înţeleg politica cred în amarnica tristeţe a creierelor spălate că autostrăzile se fac de doar unii, pentru că sunt mai şpilcuiţi şi au mai multă trecere pe la culegătorii de contracte.
Greşit. O strategie naţională se construieşte doar în urma unui acord social şi politic cu reprezentanţii tuturor celor interesaţi.
Bani să fie, constructori sunt cu nemiluita.
Autostrăzile au culoare politică doar în minţile idioţilor utili regimentului.
Nu cred că e destul că noi vrem autostrăzi. Mai trebuie să fie de acord şi “ei,” cei care împart puterea lumii.
Ce bine i-ar sta lui Ludovic Orban cu fulgeru-n mâini
În Ungaria, de pildă, toate proiectele de autostrăzi au fost gândite, semnate şi gata finanţate de social-democraţi, numai că panglicile le-a tăiat Viktor Orban.
Orbanul românesc, cel ce e considerat orbanul cel bun, va fi condamnat să reziste pentru a construi autostrada promisă. Dacă la Vidraru e inginerul cu fulgerul în mâini, aşa va fi şi Ludovic proiectat pe calea lactee după imensul succes al filmului, ce va să vie: “S-a tras autostrada 3D.”
Până atunci, concernul turco–chinez, care a câștigat licitația pentru tronsonul Comarnic-Braşov și a investit deja sume importante în proiect, va câştiga deja procesul cu statul român şi-şi va alimenta conturile din nefăcutul nimic. Ca Bechtel.
Porunca Z: Carpaţii nu vor fi tăiaţi
De la americanii de la Bechtel e deja un obicei. Te dai de-a dura şi guvernul îţi alimentează conturile, ca să nu fii nervos că ţi-ai fracturat reputaţia.
Prostul care-i şi puţin fudul se va tăvăli prin pieţe, fără a mai ţine minte că a plecat demult cu pluta şi că autostrăzile sunt demult fumate. Filmul cu “aici e autostrada dumneavoastră” va atinge audienţe istorice. Cei care am mai văzut filmul ăsta vom sta acasă şi vom privi cum trec batalioanele de idioţi utili care mărşăluiesc de fericire că au ridicat, asemenea brigadierilor, altădată, statul de drepţi.
Porunca Z a marilor puteri e să nu cumva Carpaţii să fie spintecaţi. Nu numai lobby-ul anti-românesc e extrem de puternic ci şi doctrina de apărare a Vestului. Cu largul concurs al celor ce se mulţumesc cu o şapcă şi a trădătorilor din intelligence-ul românesc vrerea lor fi-va împlinită.
Ruşine să le fie celor cărora le-a murit speranţa la intrare. În furnalul de ars creiere şi de dat nestemate la porci se duc doar fericiţii încolonaţi după o şapcă.
Carpaţii nu vor fi spintecaţi. Aşa scrie în planul strategic ticluit de alţii şi susţinut de cei aduşi la guvernare. E Porunca Z a iluminaţilor care ne croiesc perspectiva de ţară, cum au „croit” demult, după descălecarea hunilor, ardelenii ţoalele şi calul lui Atilla intrat în râu.
Rotterdam-ul ar pierde, conform unor studii, 30% din traficul de mărfuri în cazul finalizării autostrăzii de la Constanţa spre nordul Europei. Poate aşa ne dăm seama de ce olandezii se opun intrării noastre în Schengen. Ca un mic amănunt, Mark Rutte, premierul Olandei, şi-a permis să vină la Bucureşti şi să bată cu pumnul în masa fostului premier pentru o firmă privată olandeză, cu interese portuare la Marea Neagră. Ieşind de la întâlnire s-a declarat îngrijorat de lupta anticorupţie. Nimeni nu a avut curajul să-i spună că pentru ce a făcut el, în România, putea fi arestat pe loc. Deh, românii înghit orice.
Există multe forţe convergente care nu vor autostrăzi în România.
Vedeţi de ce bătălia dintre politicieni pe acest subiect e inutilă?
Suntem pe coridorul de securitate. N-avem de ales
Nu e nicio conspiraţie. Cei care cunosc istorie militară şi nu numai, doctrina “Coridorului de securitate,” fundamentată şi gândită de Zbigniew Brzezinski, între NATO şi Rusia trebuie să existe o zonă tampon. Virginitatea pădurilor şi lipsa căilor de acces sunt o piedică pentru cei ce gândesc la o posibilă invazie. Fie a Vestului către Est, fie a Estului către vest. Nu e nicio mare filosofie.
Suntem căzuţi între şine. N-avem de ales. Am învăţat să credem că şinele aliaţilor sunt mai moi. Asta se întâmplă la un popor care a scos din uz flamurile cu secera şi ciocanul, punând în loc cele ale aliatului strategic, uitând să arboreze drapelul naţional.