13.2 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăOp & EdOpiniiÎncă o palmă dată școlii digitalizate

Încă o palmă dată școlii digitalizate

Digitalizarea Educației a primit încă o pată mare pe imagine, după ce o lucrare de la examenul național de Bacalaureat, notată cu 8,10, a ajuns în sistemul electronic 1,10.

În aceste condiții, corectura computerizată pare o glumă, așa cum a sunat pentru mulți încă de la momentul când a fost lansată de Sorin Cîmpeanu, având în vedere că Ministerul Educației are deja o tradiție în ceea ce privește sistemele digitale proprii care înregistrează defecțiuni aproape regulat.

Chiar site-ul ministerului cade când e mai mare nevoie de el.

La problemele de acum aproximativ trei ani a fost nevoie de bunăvoința firmei lui Sebastian Ghiță, pentru a reda viața portalului Ministerului Educației.

Miniștrii au venit și au plecat de la conducerea Educației, au promis că rezolvă problemele legate de domeniul IT ale sistemului de învățământ românesc, au prezentat tot felul de proiecte, au mai cheltuit niște sume de bani și… problemele au mers mai departe, luând naștere noi și noi situații penibile, precum aceasta a notei de 1,10.

Bineînțeles că nu se poate da vina pe Sorin Cîmpeanu pentru toate erorile acestui sistem, deoarece Ministerul Educației, ca multe alte instituții publice din România, nu a implementat niciodată o digitalizare în adevăratul sens al cuvântului, ci doar cârpeli.

Fața sistemului a fost “vopsită”, pentru a arăta cât de cât bine, dar, în spate, sunt ascunse aceleași tehnologii primitive.

În acest context, ministrul Sorin Cîmpeanu ar trebui să fie mai rezervat când lansează știri legate de proiecte-pilot de corectare electronică a lucrărilor de la examenele naționale.

În acest moment, digitalizarea Educației, în țara noastră, rămâne doar o poveste, sub această formă fiind trecută și în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Comisia Europeană nu a fost însă impresionată de basmele guvernanților noștri.

 

Până la roboți, mai bine am forma oameni

Conducerea Ministerului Educației, precum și reprezentanții Guvernului, în general, par să fi uitat că orice sistem digitalizat este creat, controlat și reparat tot de către oameni.

Prin urmare, principalul obiectiv trebuie să fie pregătirea oamenilor din sistemul educațional, dar acest aspect continuă să fie ignorat de către cei care ajung să conducă destinul școlii românești.

Avem mulți profesori tineri, care au intrat în sistem și au fost acceptați și la corectură pentru examenele naționale, fără să știe cum trebuie evaluată o lucrare.

În spațiul public s-a tot discutat, timp de aproape un an de zile, în timpul cursurilor școlare susținute exclusiv online, că profesorii vechi în sistem nu se pot adapta la noile tehnologii, dar mai grav este că au fost mulți tineri dascăli care au avut probleme și mai mari de adaptare.

Aici nu se poate discuta decât despre o pregătire ineficientă în facultățile care formează profesori.

Acest lucru este evident și dacă analizăm numeroasele schimbări în programele de învățământ gândite pentru aceste facultăți.

Introducem mastere didactice și alte programe gândite, teoretic, pentru a produce profesioniști care să lucreze în sistemul de învățământ preuniversitar.

În realitate sunt multe erori în gândirea acestor programe și, practic, nu se știe clar ce vor ajunge să facă mulți dintre actualii studenți în sistemul de învățământ.

Firesc ar fi ca, înainte de a ne gândi, să introducem un sistem computerizat care să se ocupe de lucrările candidaților de la examenele naționale, să asigurăm oameni bine pregătiți care să aducă eficiență în sistem.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat recent că începând de anul viitor va exista un proiect pilot de corectare informatizată la examenul de Bacalaureat.

“Corectarea informatizată la bacalaureat va fi un proiect-pilot începând de anul viitor. Anul acesta am avut peste 800 de centre de examen. Vom avea câte un centru de examen în fiecare judeţ în care lucrările vor fi scanate în faţa candidaţilor. Candidaţii vor avea un cod atribuit şi de asemenea fiecare subiect din fiecare probă scrisă va avea alocat un cod, în aşa fel încât corectura să se poată face informatizat, profesorii corectori să poată să evalueze online. Deci, vor fi centre pilot în fiecare judeţ”, a arătat ministrul, la o conferinţă de presă.

 

Eroare în sistemul digital, corectată din pix de șefii Învățământului

Nota la Matematică modificată de la 1,10 la 8,10 în aplicaţia informatică fusese iniţial trecută greşit, a explicat, vineri, preşedintele Comisiei Naţionale de Bacalaureat, Sorin Ion, potrivit unor precizări al Ministerului Educaţiei transmise cotidianului național “România liberă”.

“Comisia Naţională de Bacalaureat a fost sesizată în scris de Comisia din centrul regional de contestaţii Giurgiu cu privire la faptul că în urma desecretizării lucrării unui candidat de la Colegiul Naţional Bilingv ,,George Coşbuc” din Bucureşti, la disciplina Matematică, s-a constatat că pe lucrare era înscrisă nota 8,10, în timp ce în aplicaţia informatică apărea 1,10. Comisia de Bacalaureat din centrul zonal de evaluare Buzău, unde a fost evaluată iniţial lucrarea, a solicitat Comisiei Naţionale aprobarea de corectare în aplicaţia informatică a notei înscrise greşit – 1,10, cu nota înscrisă pe lucrare – 8,10”, a spus Sorin Ion.

Secretarul de stat a menţionat că, prin intermediul comisiei din centrul de examen, eleva a fost informată de eroarea produsă şi i s-au furnizat toate informaţiile pentru a decide, în contextul creat, dacă îşi menţine contestaţia.

“Toate demersurile efectuate au avut permanent în vedere asigurarea corectitudinii şi preocuparea de a nu leza în niciun mod interesul elevului. Lucrarea a fost reevaluată, pe lucrare existând notele acordate de profesorii evaluatori şi semnăturile acestora. Candidata poate solicita vizualizarea lucrării, convingându-se că lucrarea a fost supusă procesului de reevaluare. Nota de la contestaţie nu s-a mai luat în considerare ca urmare a retragerii contestaţiei. Pentru a diminua prejudiciul emoţional produs candidatei şi pentru a lua o decizie în cunoştinţă de cauză era firesc să i se transmită toate informaţiile legate de lucrarea sa”, a precizat Sorin Ion.

Oficialul Ministerului Educației spune că lucrările pentru care se depun contestaţii sunt selectate în centrul zonal de evaluare pentru a fi transmise către centrul regional de soluţionare a contestaţiilor, fiind resecretizate – atât notele, cât şi numele candidatului şi ale evaluatorilor.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Se dezumflă balonul Green Deal!

În România, nu se vorbește deloc despre eșecul reuniunii miniștrilor de mediu din UE, cu privire la adoptarea Legii pentru Refacerea Naturii. Deși grupul...

Se dezumflă balonul Green Deal!

În România, nu se vorbește deloc despre eșecul reuniunii miniștrilor de mediu din UE, cu privire la adoptarea Legii pentru Refacerea Naturii. Deși grupul...

Proiect de pace durabilă

Anulată de două războaie în curs, Ucraina și Gaza, și umbrită de conflicte potențiale, precum cel din jurul Taiwanului, pacea este din nou tematizată....
Ultima oră
Pe aceeași temă