A desenat politicieni celebri, criminali în serie, sportivi de performanță, traficanți de arme, femei violate, familii ale victimelor și alte personaje chemate în fața instanțelor judecătorești din Statele Unite. Crochiurile sale au surprins cu empatie tragediile și absurdul acestui univers. Deși avea menirea de a compensa lipsa camerelor foto la procese, a surprins experiența umană din sălile de judecată într-o manieră în care n-ar fi putut-o face niciun aparat foto din lume. Tehnologia, însă, a făcut să dispară desenatorul de crochiuri de la procesele americane, ridiculizându-i rostul. Astfel, după 30 de ani, cariera de succes a artistului texan Gary Myrick s-a încheiat brusc.
Expansiunea tehnologiei ne-a alterat definitiv felul în care percepem și înțelegem lumea: fotografia a shimbat pictura, înregistrările audio au schimbat relația noastră cu muzica, iar internetul a schimbat lumea tiparului. Ilustrațiile, însă, spune Myrick, ne spun o poveste. De aceea, diferența dintre o cameră foto și un artist în sala de judecată ar putea fi cea dintre o transcriere seacă, factuală și rece, și un roman.
Povestea artistului american, într-un film difuzat de New York Times.
Courtroom Sketch Artist from The New York Times – Video on Vimeo.