Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Lamborghini și Ferrari, made in Oltenia. Rable transformate în superbolizi, într-o curte de la țară

Într-o comună din Mehedinți, în atelierul construit de un tânăr, rablele devin super- mașini. O dată intrate în atelierul olteanului, o Dacie poate deveni un Lamborghini, iar un Mercedes din '88 poate deveni un McLaren.

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

Actualizat: 15.07.2018 - 11:39

Transformă automobile vechi, pe care poate mulți nu ar mai da mare lucru, în superbolizi unicat, și nu într-o uzină uriașă, ci într-un atelier construit în curtea sa, de la țară. Este povestea lui Mircea Vladu, un mehedințean din comuna Corcova, care a construit de unul singur o mică fabrică auto în curtea casei sale.

Pasiunea pentru a realiza mașinile unicat a avut-o din adolescență. Pe vremea când pe străzile din România nu se întâlneau, în mare măsură, decât automobile Dacia 1.100, 1.300, 1.310 și Oltcit, un tânăr șoca plimbându-se pe străzile din Oltenia cu o mașină ce părea desprinsă din filmele SF.
„Modific mașini de 20 de ani. Îmi amintesc că erau doar Dacia și Oltcit pe străzi și eu aveam o mașină cu care voiau toți să se pozeze. Din nefericire nu mai am poze cu ea. Am tot încercat să caut, poate mai găsesc pe undeva vreo poză“, ne-a povestit Mircea Vladu.

Experiența în realizarea de caroserii auto a dobândit-o lucrând la iahturi, în Italia, pe modele gândite de celebrul designer Giorgetto Giugiaro. „Am început să lucrez de la 15 ani, într-un service auto. Mai târziu, am plecat în Italia, unde am lucrat la iahturi. Acolo am învățat să folosesc materiale precum fibra de sticlă, iar acum folosesc ce am învățat ca să fac caroserii de mașini. Toată instalația din atelier este făcută de mine“, mai spune Mircea Vladu.

 

Bolidul dintr-o poză poate deveni realitate

Folosește rigips sau polistiren pentru a realiza forme în care toarnă fibră de sticlă, pentru a realiza modele unice, dar și alte materiale. Cu micuța sa fabrică, poate transforma o Dacie într-un Lamborghini sau într-un Ferrari.

„Folosim fibră de sticlă, un material special, numit clay, dar folosesc și lut în proces, la unele proiecte. Pot să fac orice mașină, după o poză. Te inspiri de la Lamborghini, de la Ferrari, dar prefer să realizez modele gândite de mine, designul meu. Nu lucrăm de masă, avem comenzi mai mici. În primul rând este o pasiune“, ne-a mai spus realizatorul de mașini unicat.

Proiectul său preferat, care a câștigat concursuri de tunning, este o Toyota MR2, din 2001, transformată într-un model unicat ce poate rivaliza la design cu un Lamborghini.

Următorul proiect al „designerului auto“ din Corcova este un Mercedes-Benz CLK, din 1988, ce urmează să ia fața unui McLaren, proiect ce va dura, după estimările autorului, aproximativ un an.
Pentru a-și asigura existența, lucrează în tinichigerie și mai are alte proiecte, dar marea sa pasiune va rămâne mereu designul auto. Marele regret rămâne că, în România, politicile statului fac foarte grea și costisitoare brevetarea unui design.

 

Comentarii

loading...