Trei sferturi dintre angajații din România și-au comandat masa de prânz la restaurant în perioada de lockdown, relevă un studiu denumit Barometru FOOD 2020.
Studiul, coordonat de Edenred în 20 de țări, inclusiv în România, indică o creștere accelerată a comenzilor online de mâncare și a plăților cu cardul de masă la restaurante, precum și menținerea interesului pentru o dietă echilibrată în timpul pandemiei.
Conform acestui studiu, 72 la sută dintre angajați au declarat că, în timpul lockdown-ului, au comandat de la restaurante folosind servicii de livrare sau take-out și de click-and-collect. În același timp, 60 la sută dintre proprietarii de restaurante au reușit să își mențină funcțional business-ul (total sau cel puțin într-o anumită măsură), prin implementarea serviciilor de livrare sau de take-out.
„Grija pentru sănătate stă acum la baza preocupărilor tuturor, iar echilibrul alimentar este unul dintre pilonii importanți de la începutul crizei sanitare. Chiar dacă perioada de lockdown a pus presiune pe întreaga societate, proprietarii de restaurante au găsit soluții pentru a-și menține propriile business-uri funcționale și de a satisface nevoile consumatorilor, care decid tot mai des unde vor lua masa de prânz pe baza calității nutriționale oferite în meniurile unităților alimentare”, a explicat Anamaria Busuioc, Legal & Public Affairs Director Edenred România.
Prețul mediu al unei mese de prânz pentru un salariat din România a fost de 25 de lei. Deși s-au folosit pe scară tot mai largă bonurile de masă, utilizarea lor n-a determinat creșterea prețului mesei – spre deosebire de voucherele de vacanță, în cazul cărora mulți turiști din România s-au plâns că li s-au cerut tarife majorate.
Potrivit recomandărilor UE, necesarul energetic pentru un adult este de circa 2000 kcalorii pe zi.