13.1 C
București
luni, 6 mai 2024
AcasăLifestyle3 metode prin care poți să îți crești calitatea timpului petrecut la...

3 metode prin care poți să îți crești calitatea timpului petrecut la birou

Angajatul vrea să fie apreciat, vrea să vadă că cineva observă progresele sale, astfel ca recunoașterea, de preferat publică, a meritelor sale contează enorm. Astfel, angajatul va fi mult mai motivat, mult mai eficient, mult mai performant.

Motivarea financiară și cea non-financiară sunt criterii importante în alegerea unui loc de muncă

Un angajator nu poate merge doar pe motivare financiară, întrucât nu poate mări salariile în fiecare lună. Dacă angajatorul nu va avea grijă non-financiar de angajatul lui, acesta la prima ocazie, va merge la o altă companie unde va folosi toată experiența acumulată anterior.

Angajatorul poate arăta că-i pasă cerând părerea angajaților, iar aceștia vor simți că fac parte dintr-o comunitate în care au și ei un cuvânt de spus, contribuind astfel la dezvoltarea companiei.

Multele cereri de muncă, de pe site-urile online de joburi, ale oamenilor angajați se datorează fie lipsei de motivație financiară, fie demotivației non-financiare, fie ambelor.

Ce este motivația non-financiară?

Motivarea non-financiară reprezintă stimularea angajatului să lucreze mai bine, mai mult, mai eficient, cu drag, cu tragere de inimă, fără să fie vorba de stimulente financiare.

Ce reprezintă motivarea non-financiară pentru angajator?

Profesionalismul și viziunea companiei dau măsura responsabilității angajatorului în privința motivației non-financiare. Performanța și rezultatele excelente vin din motivarea financiară. A duce o politică de motivare non-financiară va reprezenta un plus la bilanțul sfârșitului de an. O companie pentru care „merită să lucrezi” este o companie pentru care motivarea non-financiară este atât responsabilitate, cât și un plus. Potențiali angajați vor înțelege că în compania aceasta e „mai bine”.

Fidelizarea – cât de importantă este?

Motivarea financiară este foarte importantă, dar ea nu reprezintă totul. Ea face diferența dintre un angajator și competitorii săi. Pe piața muncii motivarea financiară fiind relativ aceeași, este clar că fidelizarea angajaților este în principal legată de motivarea non-financiară.

Sursa photo: https://www.shutterstock.com

Noi direcții în amenajarea biroului

Indiferent de cultura organizațională promovată și de domeniul de activitate în care activează, companiile conștientizează faptul că spațiul de muncă, este o motivare non-financiară foarte importantă, influențând munca întregului colectiv. De aceea se fac eforturi considerabile pentru a cuceri angajații cu spații de lucru creative și versatile, unde calitatea timpului petrecut să fie crescută.

O amenajare făcută cu grijă și atenție la detalii va aduce o mulțime de beneficii companiei, în principal în creșterea performanței.

– Integrarea spațiului exterior în interior
Gândește-te la împrejurimi, este important ca ele să fie în acord cu interiorul. Dacă firma are sediul în mijlocul metropolei, muralele urbane ar fi o idee buna de decor, iar dacă se află undeva la periferie, cu multă verdeață în jur, plantele vor fi indispensabile.

– Creșterea în comunicare și mobilitate
Angajații vor fi mai relaxați și mai productivi. Un spațiu bine decorat influențează pozitiv puterea de concentrare, starea de spirit și creativitatea. Comunicarea este mai ușoară, așa încât este încurajat lucrul în echipă. Spațiile dedicate pentru discuții formale sau informale vor fi gândite în așa fel încât să încurajeze mobilitatea în spațiul de lucru și interacțiunea între toate forțele din cadrul unei companii.

– Flexibilitate și upgrade tehnologic
Tot mai multe companii promovează spații de lucru flexibile sau în sistem „hot-desking”, prin integrarea celor mai noi tehnologii IT, respectiv a soluțiilor de stocare și securizare a informației.

– Identitatea și valorile companiei
Spațiile de lucru vor fi motivaționale și vor stimula productivitatea, rămânând în amintirea utilizatorilor, fie angajați sau clienți ai companiei. Clienții care vin la întâlniri vor rămâne cu o impresie pozitivă, un sediu plăcut este o carte de vizita excelentă.

3 metode de îmbunătățire a calității timpului petrecut la birou

 

Sursa photo: https://www.shutterstock.com/

1. Spațiile de birou deschise – open space offices reprezintă noile tendințe în materie de birouri. Acestea stimulează colaborarea eficientă între colegi și reduce diferențele care țin de ierarhia organizațională. În plus, costurile de amenajare sunt mult mai mici. Birourile bine amenajate, luminoase și cu o atmosferă plăcută motivează angajații și le cresc productivitatea.

Pentru a răspunde nevoii de comunicare se pot amenaja spații deschise în zona centrală a biroului, aceasta funcționând ca un punct de networking formal, înlocuind sala de ședințe, dar și informal cu posibilitatea de a organiza în cadrul acestuia diverse activități de recreere.

Niște leagăne sau diferite volume ce prin culoare și formă te predispun la relaxare activă, înlocuind poziția „de birou” cu poziții „mai libere” ar însemna mult pentru creșterea calității timpului petrecut la birou.

Amenajările trebuie să corespundă nevoilor angajaților, spațiile fiind personalizate, contând foarte mult designul și funcționalitatea, iar culorile să stimuleze și relaxeze angajații.

Birourile devin astfel niște spații tot mai creative, neconvenționale.

2. Zona de relaxare este foarte importantă pentru angajați, iar amenajarea ei ar trebui gândită după specificul companiei. Nu trebuie ca această zonă să fie lângă birou, dar nici foarte departe.

Mașina pentru cafea și ceai, un fond muzical și un post de televiziune de știri sau sport sunt obligatorii.

Aici există o opțiune de relaxare fizică, sub forma a una sau două canapele extensibile, niște fotolii foarte confortabile, poate chiar niște hamace. Un „power nap” recuperează vigilența, performanța și capacitatea creativă.

Jocurile ar putea fi și ele prezente în acestă zonă de relaxare. Poți alege mese de footbal, ping-pong, dar și jocuri video. În zona de relaxare trebuie să domnească buna dispoziție, culoarea și creativitatea.

Muzica este benefică pentru că eliberează endorfine în corpul tău, similare cu stimularea oferită de cafeină. A asculta muzica ta preferată la podcast în timpul acestei pauze este total benefică.

Petrece pauzele așa cum te simți mai bine, alături de colegi sau singur. Te vei regăsi într-un water-cooler break ca extravertit, vorbind cu alte persoane, socializând și revigorându-te. Dacă ești mai introvertit poți alege un joc care îți place.

Sursa photo: https://www.shutterstock.com/

3. Natura, plantele și zonele „verzi” ajung să fie bine integrate în designul office-urilor, devenind chiar un „must-have” al anului 2018, pentru creșterea calității timpului petrecut la birou.

Designul Biofilic este un termen utilizat frecvent de psihologul Edward O Wilson încă din 1980, și înseamnă să imprimi spațiului de lucru o conexiune cât mai puternică cu natura, mai ales în contextele urbane ce devin din ce în ce mai concentrate.

În raft cu plante verzi poate fi un foarte bun „perete” despărțitor. Masivitatea unui stâlp de rezistență va deveni prietenoasă cu un arbust ornamental sau o plantă agățătoare ce-l va „înverzi” complet. Grădinile verticale permit ca unii pereți să fie acoperiți cu plante, la fel ca și vedeta interioarelor verzi, mușchiul natural scandinav. Pardoseala, în anumite zone, poate ascunde ghivece pentru plante și zone „verzi”.

Studiile globale demonstrează cum, într-un mediu în care te simți conectat naturii exterioare, starea ta de bine se îmbunătățește cu 15 procente, productivitatea cu 6, iar creativitatea tot cu 15 procente.

Orice amenajare interioară trebuie să țină cont de diferențele fizice și culturale ale angajaților, precum și de universul cultural promovat de organizația respectivă. Produsele alese pentru amenajare trebuie să corespundă nu doar nevoilor utilizatorilor, ci și culturii organizaționale a companiei.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă