Marca Volkswagen va lansa o versiune de performanță a viitoarei sale mașini electrice cu baterie, folosind insigna GTI, ce pare a fi un înlocuitor al variantei GTI a vechiului Golf.
„Transportăm ADN-ul GTI în era electrică”, a declarat Thomas Schaefer, CEO-ul mărcii VW, într-un comunicat. ID GTI reamintește de Golf GTI original, care a fost dezvăluit pentru prima dată în urmă cu 48 de ani la Salonul auto IAA de la Frankfurt din 1975.
Șoferii pot alege o setare „Mod vintage” pentru cabina digitală, care aduce o recreare a cadranelor de pe Golf GTI.
Conceptul prezintă, de asemenea, semnătura roșie a lui GTI pe grila radiatorului, care este umplută deoarece mașinile electrice nu au nevoie de un flux de aer pentru a răci motorul cu ardere.
Golf GTI inițial a lansat o tendință pentru așa-numitele hatchback-uri fierbinți în toată Europa, care a adus performanță suplimentară și diferențe vizuale mașinilor mici obișnuite, fără a crește dramatic costul.
VW descrie conceptul ID GTI ca fiind o „mașină sport pentru era electrică, potrivită pentru utilizarea de zi cu zi”.
ID GTI are 4104 mm lungime, mai lung decât Golf GTI original, care avea 3705 mm. Este, de asemenea, mai lung decât VW Polo, care are 3971 mm.
Alte completări ale mașinii orientate spre sport includ schimbările de viteze simulate, care pot fi accesate în diferite moduri prin GTI Experience Control. „Pentru prima dată, este posibil să reglați sistemul de propulsie, trenul de rulare, direcția și experiența sonoră”, a spus VW.
Modul GTI va include, de asemenea, poziția mașinii pe pistă atunci când parcurge circuitul Nürburgring Nordschleife din Germania.