Pe piața auto din Germania, electricele pierd teren, dar cresc în popularitate cele diesel și hibrid
Statisticile din prima jumătate de an, arată un tablou neașteptat, cu o piață redresată la nivel general, dar cu o scădere accentuată a vânzărilor la mașini electrice. Vorbim despre un procent de 16,4 %, în contextul în care întreaga piață auto a înregistrat o creștere de 5,4%. Așadar, vânzările de maşini electrice şi-au accentuat ritmul de scădere, chiar şi pe fondul unei creşteri semnificative a pieţei.
Cea mai mare scădere de vânzări în Germania a fost la Tesla, cu -41,6%, în prima jumătate a anului, față de aceeași perioadă a anului trecut. În 6 luni, Tesla a reușit să vândă în Germania doar 21.249 automobile.
De cealaltă parte, cea mai mare creştere de vânzări la maşini electrice a înregistrat-o BYD, cu +427,2%, însă în cifre absolute, abia se lansează, pentru că a vândut în Germania 1.202 maşini electrice în 6 luni.
Cine ia locul maşinilor electrice pe piaţă, dacă acestea îşi reduc cota, deși piața vânzărilor e în creștere? Răspunsul este legat de maşinile diesel şi hibrid, care au înregistrat creşteri substanţiale, mai mari decât piaţa.
La nivelul primei jumătăţi de an 2024, vânzările maşinilor diesel au crescut cu 8,9%, pe fundalul creşterii generale de 5,4% a pieţei. Cât despre maşinile hibrid obişnuite, au înregistrat o creştere de +12,5%, iar cele plug-in hibride, o creştere de +13,3%.
Explicaţia creşterii vânzărilor de diesel e simplă, spun specialiștii. Mulţi producători au readus în oferta lor din Germania mai multe motorizări diesel, iar asta a dus la o creştere generală de +11% pentru VW, +24,9% pentru Skoda, +40,6% pentru Peugeot sau +59,8% pentru Citroen. Curios este că, între mărcile premium germane, BMW a crescut cu 2,7%, dar Audi și Mercedes au scăzut cu -17,1%, respectiv -12,7%.
Explicaţia creşterilor de plug-in hibride vine din faptul că mulţi producători aleg această formulă pentru noile modele de performanţă.
Biroul de statistici din Germania consideră îngrijorătoare tendinţa scăderii vânzărilor de modele electrice şi creșterea vânzărilor celor cu combustie şi hibride. Și asta, pentru că s-a constatat o creştere de +3,8% a mediei de emisii CO2 la maşini vândute în iunie şi 1,9% la nivelul primei jumătăţi de an .