Banca Raiffeisen este obligată să restituie clienților din România o sumă totală de circa 19 milioane de euro, anunță un comunicat transmis de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).
„Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a soluţionat definitiv cauza prin care se constatau practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank SA, menite a afecta interesele financiare ale consumatorilor”, precizează ANPC. Decizia ICCJ confirmă un ordin emis, la data de 20 octombrie 2017, de președintele ANPC. În acel context, ANPC aplicase băncii și o amendă de 50.000 de lei. La acel moment, președintele ANPC era Bogdan Pandelică.
„Având în vedere pronunţarea sentinţei definitive şi motivarea acesteia, în Dosar 8763/2/2017, operatorul economic Raiffeisen Bank SA urmează să restituie sumele recalculate în raport cu cele încasate cu titlu de dobânzi, celor care au contractat credite în RON, EUR şi CHF (franc elveţian), în perioada 2006-2009. Caracteristicile creditelor vizate sunt: o dobândă iniţială care a fost menţinută fixă timp de 1 an şi care, începând cu al doilea an de creditare, a fost majorată de către bancă, având în vedere că, în contract, era stipulat că dobânda este/devine revizuibilă „în funcţie de evoluţia pieţei financiare”; credite active la data emiterii ordinului; credite în raport cu care nu există o hotărâre judecătorească individuală prin care instanţa s-a pronunţat deja cu privire la dobândă”, informează ANPC.
Titularii, persoane fizice, ai unui număr de 9155 de credite deschise la Raiffeisen au dreptul să li se restituie bani. Ca să obțină efectiv acești bani, titularii conturilor trebuie să se adreseze băncii, precizează ANPC.
Raiffeisen este obligată să restituie clienților sume pentru credite din anii 2006 – 2009
Ordinul din anul 2017 al președintelui ANPC fusese emis în urma unor reclamații înaintate de clienți cu credite în franci elvețieni (CHF). Ordinul ANPC a fost contestat inițial de Raiffeisen la Curtea de Apel București. ANPC a câștigat pe fond, după care Raiffeisen a făcut recurs la ICCJ.
În anul 2017, după ce ANPC a emis ordinul care impunea restituirea de bani către titularii creditelor, Raiffeisen Bank susținea că acest ordin al ANPC nu are temei legal.
„Menţionăm că Legea 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii, act normativ care stă la baza încheierii procesului-verbal de către ANPC, a intrat în vigoare la începutul anului 2008, în condiţiile în care practicile analizate şi sancţionate de către ANPC vizează în mod preponderent anii 2006-2007. Prin urmare, nu există un temei legal care să justifice sancţionarea noastră şi, din acest motiv, vom contesta în instanţa decizia ANPC”, anunța un comunicat al Raiffeisen Bank, citat de ziarul Bursa.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!