Nicușor Dan nu vrea să închidă circulația în zona Piața Unirii, în timp ce primarul sectorului 4 este de altă părere
Lucrările de la planşeul din Piaţa Unirii se vor realiza mai ales în zona parcului, dar vor exista două locuri în care va fi afectat şi traficul rutier, spune primarul Capitalei.
„În primul rând, trebuie să înţelegem ce este acolo, în Piaţa Unirii. Sunt oameni care îşi imaginează că o să se radă toată Piaţa Unirii. De fapt, trebuie să ne imaginăm pe unde a curs Dâmboviţa, înainte ca în anii ’30 să se pună în capac peste ea. Deci este cursul Dâmboviţei, la fel de larg cât este cel pe care îl cunoaştem şi mai sus, şi mai jos de Piaţa Unirii, deasupra căruia este un capac, care într-adevăr este fisurat şi trebuie consolidat. Şi decât să îl consolidezi, mai bine îl schimbi. Mare parte din această lucrare este în Parcul Unirii şi acolo nu o să deranjeze pe nimeni; mai puţin intersecţia cu Bulevardul Unirii, care pleacă înspre Piaţa Alba Iulia. O să fie o problemă când o să se lucreze la acel pod care este în faţa Hanului lui Manuc”, a spus edilul general, pentru Digi 24.
Pe de altă parte, a menţionat că are o „diferenţă de opinie” cu primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, în privința necesității modernizării şi întreruperii circulaţiei prin pasajul Unirii.
„Aici avem o diferenţă de opinie cu primarul Sectorului 4. El ar vrea să modernizeze şi pasajul, că acolo e marea durere, dacă se interzice circulaţia prin pasaj, pentru că este tot relaţia nord-sud. Pentru că, spre deosebire de cealaltă parte din acest capac, care a fost pus în anii ’30, baza pasajului nord-sud este din anii ’80 şi el nu este aşa de afectat cum este cel din anii ’30. Eu nu vreau să întrerupem circulaţia pe pasajul din Piaţa Unirii”, a spus Nicuşor Dan.
Vechi de peste 100 de ani, Planșeul Unirii este un obiectiv de infrastructură mare de o importanță strategică pentru București. Guvernul României a alocat, încă de anul trecut, 800 de milioane de lei, pentru refacerea acestuia care va dura aproape 3 ani.