METROREX anunță restricții de circulație, programate să intre în vigoare de pe 6 iulie până pe 7 septembrie.
Măsura restricționării traficului este impusă de planul de lucrări pentru viitoarea stație de metrou Piața Montreal de pe aliniamentul viitoarei Magistrale M6, Secțiunea Sud.
Restricția de circulație se va institui în zona Piața Montreal – Piața Presei Libere și constă în ocuparea celor trei benzi de circulație existente pe Bd. Mărăști, pe relația Piața Montreal – Piața Presei Libere.
Devierea traficului va fi semnalizată prin instalarea de panouri informative cu privire la restricție, în intersecțiile: Bd. Ion Mihalache – Str. Aviator Popișteanu, Str. Aviator Popișteanu – Bd. Expoziției, Str. Parcului – Bd. Expoziției – Str. Aviator Traian Vasile, Bd. Mărăști – Str. Alexandru Constantinescu și Bd. Mărăști – Bd. Mareșal Alexandru Averescu.
Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internațional Otopeni. Lungimea Magistralei va fi de 14,2 km și va cuprinde 12 stații de metrou: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Internațional „Henri Coandă”.
Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație Metrorex: „Este nevoie de o linie de metrou care să facă legătura cu rețeaua de metrou din București. Avem și un tren care face legătura prin stația de metrou Gara de Nord, dar este mai comod să nu mai schimbi metroul cu trenul și să mergi direct cu metroul la aeroport”.
Contractul pentru primele 6 stații este de 1,2 miliarde de lei fără TVA, bani din fonduri europene și de la bugetul de stat. Lotul 2 costă 1,3 miliarde de lei fără TVA și este finanțat de la bugetul de stat și cu bani de la guvernul japonez. În 2010 a fost semnat acordul de împrumut, dar abia după 13 ani a fost parafat contractul de finanțare a acestei linii de metrou.
Întârzierile reprezintă una dintre marile îngrijorări ale autorităților, având în vedere că există precedentul cu metroul Drumul Taberei. La acea vreme, autoritățile au promis că totul va fi gata în trei ani. Numai că execuția a durat 9 ani, plus faza de proiect care a ținut 12 ani. Magistrala din Drumul Taberei a fost dată în folosință pe 15 septembrie 2020.
19 luni este termenul în care forezele trebuie să iasă la suprafață pe magistrala M6. Autoritățile promit că la finalul anului 2027, vom putea merge cu metroul la Aeroportul Internațional „Henri Coandă” Otopeni.